انواع ایمپلنت دندان ؟

انواع ایمپلنت دندان ؟

ایمپلنت دندان چیست ؟ انواع ایمپلنت دندان ؟ تفاوت انواع ایمپلنت دندان؟ ایمپلنت نوع Subperiosteal چیست  ؟ ایمپلنت نوع Endostealچیست ؟بهترین نوع ایمپلنت ؟ انواع فیکسچر ایمپلنت ؟ فواید درمان به موقع ایمپلنت دندان ؟ قیمت انواع ایمپلنت دندان ؟ قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی ؟

از دست دادن یک یا چند دندان، یک موضوع آزار دهنده است. اما با کمک ایمپلنت دندان می توان این مشکل را رفع کرد و دندان های از دست رفته را جایگزین کرد. فیکسچر یا همان ایمپلنت، درون لثه ها قرار می گیرد. ایمپلنت یک روش آسان و موثر برای افرادی است؛ که یک یا چند دندان خود را به طور کامل از دست داده اند. ایمپلنت دارای انواع مختلفی است که روش هر کدام با دیگری متفاوت است. برای هر فردی متناسب با شرایط و وضعیت دهان و دندان های او، مناسب ترین نوع ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت دارای دو بخش بالایی و پایینی است؛ که درون لثه های شما جایگذاری می شوند. بخش فیکسچر ایمپلنت درون لثه قرار می گیرد. در ادامه مقاله از کلینیک دندانپزشکی آریانا به معرفی انواع ایمپلنت برای دندان و تفاوت های آن ها می پردازیم:

قیمت انواع ایمپلنت دندان
هزینه ایمپلنت دندان کلینیک دندانپزشکی آریانا

تفاوت انواع ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان را می توان به کمک روش های مختلفی انجام داد. همچنین ایمپلنت ها دارای تنوع مختلفی در شکل، اندازه، کاربرد و … هستند. که انتخاب مناسب ترین نوع ایمپلنت، بر عهده دندانپزشک می باشد. انتخاب ایمپلنت بر اساس وضعیت دهان و دندان های شما انجام می شود. اما لازم است بدانید که ایمپلنت های دندان دارای انواع مختلفی هستند؛ که در هر کدام تفاوت هایی وجود دارد.

ایمپلنت نوع یک مرحله ای:

در این نوع از ایمپلنت دندان، تنها در یک مرحله تمامی مراحل ایمپلنت گذاری انجام می شود. در واقع مرحله روکش گذاری و پایه گذاری ایمپلنت با یکدیگر ادغام و انجام می شوند. پس از آن که پایه ایمپلنت (فیکسچر ایمپلنت) درون لثه قرار گرفت؛ روکش و بخش بالایی ایمپلنت (اباتمنت) کار گذاشته می شوند. در این نوع از ایمپلنت خبری از جراحی لثه نیست.

ایمپلنت نوع دو مرحله ای:

ایمپلنت دو مرحله ای، بر خلاف ایمپلنت دندان تک مرحله ای می باشد. در این نوع از ایمپلنت ابتدا پایه ایمپلنت درون لثه با کمک جراحی قرار گرفته و برای مدتی آن را بخیه می زنند. پس از طی شدن دوره لازم؛ دوباره لثه را با جراحی باز می کنند؛ تا بخش بالایی فیکسچر ایمپلنت یا همان اباتمنت و پروتز ها بر روی فیکسچر قرار بگیرند.

ایمپلنت نوع Subperiosteal:

در این نوع از ایمپلنت دندان، لازم است تا ایمپلنت را درون استخوان فک و یا بالای آن نصب کنند. معمولا این نوع ایمپلنت برای افرادی انتخاب می شود؛ که استخوان و لثه آنها برای کاشت ایمپلنت ضعیف است. در ایمپلنت نوع ساب پریواستیل، مقاومت و ماندگاری حرف اول را می زند و نسب به سایر روش ها، طبیعی تر و بهتر خواهد بود.

ایمپلنت نوع Endosteal:

ایمپلنت اندواستیل تقریبا مشابه ایمپلنت نوع دو مرحله ای و ساب پریواستیل است. در دو مرحله؛ این ایمپلنت کار گذاشته می شود و بر روی استخوان فک نیز قرار می گیرد. فیکسچر ایمپلنت در این نوع، از جنس تیتانیوم بوده و دارای پایه هایی با اندازه کوچک می باشد. تقریبا این نوع ایمپلنت برای دندان، بسیار محبوب شناخته شده است.

بهترین نوع ایمپلنت:

بهترین نوع ایمپلنت دندان باید مقاوم، متناسب با لثه ها، دارای جنس خوب و راحت باشد. در انواع ایمپلنت برای دندان، بهترین نوع آن از نظر بیماران، ایمپلنت اندواستیل می باشد. زیرا این ایمپلنت بسیار مقاوم است و دارای اندازه کوچک و مناسبی نیز می باشد. البته بهترین نوع ایمپلنت آن چیزی است؛ که متناسب با وضعیت دهان و دندان و لثه شما انتخاب می شود. معمولا دندانپزشک به خوبی تشخیص می دهد؛ که کدام نوع برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

انواع فیکسچر ایمپلنت:

فیکسچر ایمپلنت یا همان پایه ها، دارای تنوع مختلفی از نظر اندازه، کیفیت، میزان مقاومت و مدل می باشند. به طور کلی فیکسچر های ایمپلنت به سه نوع زیگوماتیک، اندواستیل و ساب پریواستیل تقسیم بندی می شوند. دو نوع اندواستیل و ساب پریواستیل، نسبت به فیکسچر ایمپلنت زیگوماتیک رایج تر و مورد استفاده تر هستند.

این نوع فیکسچر ایمپلنت در استخوان های فک قرار می گیرد.

  • Subperiosteal: این فیکسچر در بالای استخوان فک و زیر لثه ها قرار می گیرد.
  • Zygomatic: این فیکسچر نسبت دو فیکسچر دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در شرایطی که وضعیت لثه و استخوان های فک مناسب نیستند؛ از این نوع فیکسچر استفاده می شود. زیگوماتیک درون استخوان های گونه قرار می گیرد.
 انواع ایمپلنت دندان
انواع فیکسچر ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی آریانا

فواید درمان به موقع ایمپلنت دندان:

درمان به موقع دندان ها با کمک ایمپلنت دندان، مزایا و ویژگی های مفید بسیاری برای شما در پی خواهد داشت. افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، ایمپلنت یک گزینه مناسب و مورد نظر برای آنها می باشد. علاوه بر جایگزین کردن دندان از دست رفته، این روش مزایای بسیاری از جمله موارد زیر را داد:

  • کاهش فشار از روی سایر دندان ها، لثه و حفظ سلامت دهان و دندان
  • دارای استحکام و مقاومت بالا
  • دارای طول عمر بالا
  • افزایش زیبایی دندان ها
  • کاشت ایمپلنت در کوتاهترین زمان ممکن
  • بدون درد و هیچ گونه عوارضی
    و …

قیمت انواع ایمپلنت دندان

هزینه انواع ایمپلنت برای دندان برای هر واحد (یک دندان) مشخص و تعیین می شود. این قیمت ایمپلنت بر اساس تعداد واحد ها، نوع آن، وضعیت دهان و لثه های شما، مرکز انجام دهنده، برند ایمپلنت و روش های انجام آن متغیر می باشد.

قیمت ها متاسفانه ثابت نیست و چون  وارداتی هستند و با دلار دچار نوسان قیمت میشوند نمیتوان قیمت ثابتی را برای زمانی معلوم مشخص نمود از این ارو اگر  به طور تقریبی قیمت هر واحد ایمپلنت دندان برای نوع کره ای ۷ میلیون تومان، آمریکایی حدود ۸ میلیون تومان و آلمانی حدود ۹ میلیون تومان می باشد. بهتر است برای اطلاع از قیمت های دقیق انواع ایمپلنت دندان به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنید. در آنجا دندانپزشک و متخصص با بررسی وضعیت شما و انتخاب نوع ایمپلنت، قیمت و هزینه را به شما اطلاع می دهند.

تفاوت انواع ایمپلنت دندان

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی

انواع ایمپلنت دندان از نوع برند سوئیسی، قیمت های متفاوتی خواهند داشت. این قیمت در هر کلینیک و مرکز دندانپزشکی متفاوت خواهد بود. زیرا به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. این فاکتور ها تعیین می کنند؛ که لازم است متناسب با شرایط اعلام شده، چه مقدار هزینه ای پرداخت کنید. TRI، BIODENTAL، IHDEH، ITI و SPI از انواع برند های شناخته شده ایمپلنت سوئیسی هستند. اما به طور کلی هزینه انواع ایمپلنت سوئیسی برای هر واحد، می تواند از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر باشد.

ایمپلنت دندان
انواع ایمپلنت دندان

 

 

عکس ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت قبل از کامپوزیت دندان 

یکی از تکنیک های لمینت دندانها که می توان به آن اشاره نمود، کامپوزیت دندان ها است. از این روش با هدف اصلاح طرح لبخند استفاده شده و در حال حاضر نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ساخت کامپوزیت توسط ماده ای به اسم رزین کامپوزیت همان ماده مورد استفاده جهت پر کردن دندانها صورت می گیرد.
متخصصان دندانپزشکی زیبایی معمولاً کامپوزیت دندان را مستقیماً و بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه روی دندان می گذارند…………….. چه افرادی نباید دندانهایشان را کامپوزیت کنند؟

لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

بدون شک، افرادی که به قصد زیبایی دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند اصطلاح لیفت لثه را شنیده اند. این اصطلاح، خصوصا در زمان کامپوزیت دندان بیشتر به شنیده می شود. به همین دلیل، یک سوال مهم به ذهن مخاطبان خطور می کند که لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست و برای چه افرادی، تجویز می شود؟ لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل