آیا لیفت لثه درد دارد؟

آیا لیفت لثه درد دارد؟

آیا لیفت لثه درد دارد؟ : ژنژیوکتومی یا لیفت لثه نوعی جراحی برای تغییر شکل لثه ها، پس از برداشتن بافت اضافی لثه در اطراف دندان است. ژنژیوکتومی برای بهبود ظاهر لثه و دندان استفاده می شود. رشد بیش از حد بافت نرم لثه بخشی از دندان ها را می پوشاند و باعث کوچکتر به نظر رسیدن آنها می شود. ژنژیوکتومی امکان بهبود لثه و دندان را فراهم می کند، به همین دلیل است که به عنوان افزایش طول تاج نیز شناخته می شود.

پس از ژنژیوکتومی (لیفت لثه)، مهم است که نحوه تمیز کردن لثه و دندان را با استفاده از مسواک و خمیر دندان، فلوراید ضد میکروبی و نخ دندان بدانید. در مورد نحوه مراقبت از لثه و دندان بعد از ژنژیوکتومی با پریودنتیست خود مشورت کنید.

آیا لیفت لثه درد دارد؟

لیفت لثه؟ و درد ؟

پاسخ کوتاه این است که جراحی لثه یا تغییر شکل لثه یک روش دردناک نیست. هیچ دردی در طول خود عمل وجود ندارد. خواه ابزار کوتاه کردن بافت نرم، لیزر دندان باشد یا اسکالپل جراحی. بافت نرم درگیر، قبل از شروع با یک بی حس کننده موضعی بی حس می شود. جراحی با اسکالپل (روش سنتی) به خودی خود چیزی جز بریدن بافت اضافی برای نمایان شدن بیشتر دندان نیست. گاهی اوقات اگر بیماری لثه یا پاکت های عمیق برای برداشتن اطراف دندان وجود داشته باشد، جراحی لثه جنبه درمانی نیز پیدا می کند.

اگر هر گونه دردی احساس می کنید، بعد از عمل لیفت لثه است. ممکن است لثه ها دردناک و متورم شوند. میزان درد و ناراحتی به مقدار بافت برداشته شده و آستانه درد بیمار بستگی دارد. این درد در طی یک یا دو روز بهبود می یابد و بهبودی کامل طی هفت تا ده روز زمان می برد. شستشو با نمک باعث بهبود نیز می شود. به شما توصیه می شود که سیگار نکشید و به رژیم غذایی حاوی غذاهای نرم متمایل شوید.

لیفت لثه قبل از کامپوزیت

کامپوزیت از جمله کارهای زیبایی است که روی دندانها صورت می گیرد هدف از انجام کامپوزیت پوشاندن عیب های دندان می باشد . لب پر شدن دندانها ، فرسودگی دندانها ، لکه های زرد و قهوه ای که روی دندانها هستند مشکلات و عیب هایی هستند که با کامپوزیت برطرف میشوند .

کامپوزیت برای زیبایی لبخند و طراحی و اصلاح لبخند و سفید شدن دندانها و داشتن چهره زیبا  می باشد . کامپوزیت طرفداران زیادی دارد و از کارهای زیبایی است که بسیار محبوبیت دارد و قیمت کامپوزیت دندان نیز نسبت به سایر خدمات زیبایی بخصوص لمینت سرامیکی دندانها مقرون بصرفه است.

برخی از افراد، علاوه بر داشتن دندان های بد رنگ، بد فرم و ناموزون دارای لبخند لثه ای هم هستند. یعنی، لثه های آن ها بیش از حد نرمال در زمان لبخند زدن، دیده می شود. این افراد می توانند از کامپوزیت برای برطرف کردن عیوب و نواقص دندان های خود استفاده کنند اما این عمل، تاثیری در میزان دیده شدن لثه ها ندارد.
به همین دلیل، این افراد، متقاضی انجام جراحی لثه هستند. مهمترین مزیت جراحی لثه این است که سبب می شود اکثر بخش لثه در زمان لبخند زدن، مخفی بماند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم جراحی لثه که به آن کانتورینگ هم می گویند یک عمل اجباری نیست و فرد به انتخاب خود آن را انجام می دهد.

یکی از مهمترین مزایای لیفت لثه قبل از کامپوزیت، زیباتر شدن دندان ها برای کامپوزیت است. چرا که بعد از این جراحی، دندان ها بلندتر شده، به همین دلیل زیبایی دندان بعد از کامپوزیت را دوچندان می کند. در واقع، این عمل بر روی ارتفاع و قوس دندان ها تاثیر می گذارد.

لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر برای اصلاح لبخند لثه ای  می باشد. در این روش به جای استفاده از تیغ، برای لیفت لثه از لیزر استفاده می شود. به همین خاطر میزان خونریزی کمتر بوده و بیمار به خوردن مسکن های قوی و استراحت نیازی ندارد.

در این روش تجربه و مهارت دندانپزشک بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که این روش در کنار مزایایی که داشته، نیاز به دقت عمل فراوانی دارد. دندانپزشک با استفاده از وسیله ای ظریف و بسیار حساس، بدون آسیب به سایر بافت ها، اقدام به برداشتن مقداری از بافت لثه می نماید.

خوب است بدانید که این روش در کمتر از یک ساعت طول می کشد و دندانپزشک به منظور استفاده از لیزر، از داروی بیهوشی استفاده نمی کند. از آن جایی که در این روش از اشعه ایکس استفاده می شود، در مقایسه با روش لیفت لثه با تیغ بسیار راحت تر و کم هزینه تر می باشد

فیلم لیفت لثه با لیزر  عکس لیفت لثه

آیا لیفت لثه درد دارد ؟

آیا لیفت لثه درد دارد؟

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل