بهترین روش برای سفید کردن دندانها

بهترین روش برای سفید کردن دندانها

بهترین روش برای سفید کردن دندانها کدام می باشد.  یکی از بهترین خدمات دندانپزشکی سفید کردن دندان ها می باشد هنگامی که دندان ها سفیدتر می شوند، لبخند شما نیز زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد.این روزها سفید بودن دندانها به یک ترند و زیبایی بخصوص بین هنرپیشه ها  بدل شده است . بسیاری از افراد تمایل به داشتن دندانهای سفید ، لبخند زیبا می باشند . از این رو سفید بودن دندانها در بین افراد یک ترند شده است .  و کم نسیت تعداد افرادی که بدنبال سفید کردن دندانهای خود هستند.

اما سفید کردن  دندانها از چه طریق و روشهایی انجام میشود . اگر بخواهیم با روش سفید کردن و یا روکش دندان از طریق خدمات کلینیک دندانپزشکی آریانا آشنا شویم  مباحث زیادی دارد که توصیه میکنم  خدمات زیبایی ما را دنبال کنید .

در این مقاله  قصد داریم سفید کردن دندانها را به دو روش خانگی و خدمات دندانپزشکی توضیح دهیم پس تا آخر با ما باشید:

  • سفید شدن دندانهای زرد در یک روز
  • سفید کردن دندان در خانه
  • سفیدی دندان با سیر
  • سفید شدن دندانهای زرد با نمک
  • سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه
  • سفید کردن دندان با نشاسته
  • سفید کننده دندان گیاهی
  • چرا دندانها تغییر رنگ میدهند و زرد و یا کدر می شوند؟
  • انواع روش های انجام بلیچینگ دندان
  • کامپوزیت دندان 

اما اگر بدنبال روشهای خانگی و سنتی هستید در مقاله زیر با ما باشید. 

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آریانا سعی داریم به روش های سنتی و گیاهی و خانگی سفید کردن دندان ها بپردازیم:

سفید شدن دندانهای زرد در یک روز

مطالعات نشان می دهد برای سفید کردن دندان در یک روز می توان از خمیر دندان زغالی استفاده کرد. این نوع خمیر دندان باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. اگر زغال فعال را از داروخانه ها تهیه نمایید و اندکی از آن را روی مسواکی که نم داشته باشد، بزنید دندان هایتان به شدت سفید می شود.

بهترین روش برای سفید کردن دندانها
کلینیک دندانپزشکی آریانا

بهتر است بدانید شما می توانید از جوش شیرین نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. شما می توانید جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید. این ترکیب را ۱ تا ۲ دقیقه روی مسواک خود قرار دهید و به آرامی از آن استفاده کنید.

سفید کردن دندان در خانه

شما می توانید برای سفید کردن دندان خود در خانه از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه در سفیدتر شدن دندان ها نقش بسیار مهمی دارد. شما می توانید کمی زردچوبه را با روغن نارگیل ترکیب کنید. خمیری که به دست می آید را حدودا ۲ تا ۵ دقیقه روی مسواکتان قرار دهید و از آن استفاده کنید. این ترکیب مانند معجزه عمل می کند.

سفیدی دندان با سیر

شما می توانید برای سفید کردن دندان خود از چند حبه سیر استفاده کنید. پوست سیرها را جدا کنید. پس از آن سیرها را رنده کنید. در این ترکیب می توانید از کمی آب گوجه نیز استفاده کنید. در پایان این ترکیب را روی دندان هایتان قرار دهید. با این ترکیب دندان های شما بسیار سفید و درخشان خواهند شد.

سفید شدن دندانهای زرد در یک روز
سفید شدن دندانهای زرد در یک روز
سفید شدن دندانهای زرد با نمک

برای سفید کردن دندان های خود می توانید از نمک استفاده کنید. علاوه بر نمک می توانید از آب لیمو نیز کمک بگیرید. نمک و آب لیمو را با یکدیگر ترکیب نمایید. این ترکیب را روی مسواک خود قرار دهید و و دو یا سه بار در هفته از آن استفاده کنید. خوب است بدانید آب لیمو به علت اینکه اسیدی است، می تواند تمام لکه های دندان را به آسانی برطرف نماید. این ترکیب موجب تقویت لثه ها می شود. پس از آن میکروب ها و باکتری های روی دندان به راحتی از بین می روند.

به یاد داشته باشید به جز آب لیمو شما می توانید برای سفید کردن دندان خود از ترکیب آب و نمک نیز استفاده کنید. این شیوه را می توانید در هفته دو یا سه بار تکرار کنید. نمک تمام لایه های زرد رنگی که روی دندان ها ایجاد شده است را از بین می برد.

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه

یکی از سریع ترین روش ها برای سفید کردن دندان در خانه استفاده از پوست پرتقال می باشد. شما می توانید پوست پرتقال را روی دندان های خود قرار دهید. پس از آن کمی خمیر دندان را روی مسواکتان قرار دهید و به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. شما می توانید از این شیوه هر روز استفاده نمایید. پس از یک هفته دندان هایتان براق و سفید خواهند شد. خوب است بدانید پوست پرتقال خاصیت اسیدی دارد و موجب سفیدتر شدن دندان هایتان می شود. علاوه بر این از تجمع باکتری ها روی لثه نیز جلوگیری می کند.

سفید کردن دندان با نشاسته

لازم به ذکر است بدانید یکی از روش ها برای سفید کردن دندان استفاده از نشاسته می باشد. نشاسته با میکروب ها مبارزه می کند و برای افرادی که درگیر درد دندان هستند گزینه مناسبی به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد نشاسته برای کسانی که عفونت شدید دندان دارند، بسیار مناسب می باشد.

سفید کننده دندان گیاهی

سبزیجات نقش بسیار موثری در سفید کردن دندان شما دارند. هنگامی که شما در کنار وعده غذایی خود سبزیجات را نیز نوش جان می کنید، سلامت دستگاه گوارش خود را تضمین کرده اید. علاوه بر این لثه ها و دندان های شما بسیار محکم می شوند. ما به شما ریحان را معرفی می کنیم. ریحان جزو آن دسته از سبزیجاتی محسوب می شود که از خونریزی لثه جلوگیری می کند.

محققان بر این باورند که ریحان نقش مهمی در سفید کردن دندان دارد. این خوراکی در از بین بردن جرم های دندان نیز موفق عمل کرده است. شما می توانید ریحان را با پوست پرتقال مخلوط کنید تا تاثیر آن افزایش یابد. این خمیر را در مدت زمان ۵ دقیقه روی دندان های خود قرار دهید و دو تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید. با این روش دندان های شما سفید و شفاف می شود.

چرا دندانها تغییر رنگ میدهند و زرد و یا کدر می شوند؟

دلایل و عومال مختلفی بر تغییر رنگ دندانها و زرد و کدر شدن آنها تاثیر می گذارذ در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی اریانا به آن می پردازیم :

  • ژنتیک : رنگ دندانهای فرد و شخص ممکن است در زمان تولید به رنگ قهو های و یا زرد رنگ باشد . پس ژنتیک هر فرد بر رنگ دندان و سفیدی دندان و حتی جنس دندان تاثیر گذار می باشد.
  • فراورده های رنگی : بسیاری افراد از بدو تولید دندانهای تیره و یازرد رنگ ندارند بلکه مصرف و استقاده از فراورده های رنگی باعث تغییر رنگ و زردی دندانهای وی میشود . (تنباکو ، سیگار ،قهوه ، چای) این موارد میتواند روی رنگ دندانها و تغییر رنگ سفید به زرد و لکه دار شدن دندانها تاثیر بگذارد .
  • بالا رفتن سن : با بالاتر رفتن سن بصورت طبیعی  لایه ی بیرونی دندانها فرسوده میشوند و این موجب تغییر رنگ دندانها می شود.
  • عصب کشی : عصب کشی یکی از فاکتورهایی است که موجب تغییر رنگ در مینای بیرونی دندانها می شود .
  • داروها : برخی داروها می توانند روی رنگ دندانها تاثیر منفی بگذارند و موجب تغییر رنگ و لکه شدن دندانها شوند . این دارو ها مانند :تتراسایکلین ، آنتی هیستامین ها و همچنین داروهایی که برای فشار خون می باشد و داروهایی که برای روان پریشی می باشد .
بلیچینگ دندان

یکی از روشهای سفید کردن دندانها بلیپینگ می باشد. بلیچینگ دندان ها ممکن است به شما کمک کند که تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که عاشق لبخند زدن هستند، آسان تر ارتباط برقرار می کنند. برای این منظور، بلیچینگ دندان ها ممکن است به شما کمک کند که تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید.
محصولات و روش های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. برخی از آن ها لبخند خیره کننده ای ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر تاثیر کمتری دارند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که برای سفید کردن دندان های خود چه چیزی لازم است، در اینجا همه نکاتی که باید در مورد بلیچینگ دندان بدانید آورده شده است.

بهترین روش برای سفید کردن دندانها

بهترین روش برای سفید کردن دندانها
انواع روش های انجام بلیچینگ دندان

⦁ سفید کردن دندان با ژل سفید کننده: ژل بلیچینگ از ماده پراکسید کاربامید است که پزشک پس از نصب قالب های دندان ها از آن استفاده می کند و تعداد جلسات بین ۲ تا ۴ جلسه است.
⦁ سفید کردن دندان با لیزر: ……………………………………

کامپوزیت دندان آیا  بهترین روش برای سفید کردن دندانها می باشد ؟

کامپوزیت دندان یکی از روشهای محبوب برای داشتن لبخند زیبا و چهره شاداب تر می باشد که مشکلاتی مانند فرسودگی ، لب پر شدن دندان ، شکستگی دندان و همچنین بد رنگ بودن دندان را می پوشاند. کامپوزیت دندان از مواد رزین ساخته شده است که  در یک جلسه  توسط دندانپزشک روی دندانها قرار میگیرد.  کامپوزیت بدلیل داشتن هزینه کمتر نسبت به لمینت دارای محبوبیت بالاتری می باشد .

هزینه کامپوزیت دندان کمتر از هزینه لمینت دندان می باشد . اما دوام و ماندگاری لمینت بیشتر از کامپوزیت می باشد و همچنین لمینت ها از مواد سرامیکی ساخته میشوند .  انجام لمینت ها در دو جلسه صورت میگیرد در جلسه اول قالب گیری دندان و در جلسه دوم قالب ها روی دندان چسبانده میشود .

داشتن لبخند زیبا و اصلاح لبخند اعتماد بنفس را در افراد بالا می برد . چهره زیبا  این روزها در بین افراد بخصوص سلبریتی ها بسیار ترند شده است .

احساس رضایت زمانی که فرد لبخند میزند . داشتن دندانهای سفید و منظم و زیبا همگی به فرد احساس حوشایند میدهدند.

اما گاهی اوقات کامپوزیت و یا لمینت و یا دیگر خدمات زیبایی مانند :

کافی نیست و برای داشتن لبخند زیبا نیاز به انجام لیفت لثه می باشد . در واقع افرادی که لثه هایشان بالا تر و یا پایین تر از حد معمول می باشد کاندیدای لیفت لثه می باشند .

بهترین روش برای سفید کردن دندانها

لیفت لثه چه کاربردی دارد ؟

در واقع افرادی که لثه هایشان بالا تر و یا پایین تر از حد معمول می باشد کاندیدای لیفت لثه می باشند . لیفت لثه روشهای محتلفی دارد مانند لیفت لثه با لیزر و لیفت لثه با جراحی  ک هر کدام مزایا و معایب خود را دارد .

هزینه لیفت لثه نسبت به روش و کار زیبایی که قرار است صورت گیرد متفاوت می باشد . اما بهترین روش برای سفید کردن دندانها چیست ؟ این سوالی است که بهترین پاسخ آن را دندانپزشک به شما میدهد. دندانپزشک پس از معاینه دندانها به شما خواهد گفت با توجه به مشکل و عیب دندانتان و طراحی لبخند برای شما کدام گزینه مناسب تر می باشد.

برای اطلاع از هزینه ها و مشاوره با شماره های کلینیک دندانپزشکی آریانا تماس بگیرید.

اما کامپوزیت دندان خوب است یا نه ؟ و چرا دندانهایمان نیاز به کامپوزیت پیدا میکند . همانطور که گفته شد کامپوزیت یکی از روشهای محبوب در  دندانپزشک است که به دلیل قیمت مناسب تر نسبت به لمینت افراد زیادی از آن استقبال میکنند.

کامپوزیت عیوب دندان را با مواد رزین می پوشاند . لب پر شدن ، شکستگی هایی کوچک و لکه ای زرد و قهو ه ای روی دندان  را میتوان با روش کامپوزیت دندان پوشاند.

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل