لیفت لثه برای چه کسانی مناسب می باشد؟

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب می باشد؟

لیفت لثه یکی از مرسوم ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند می باشد که تأثیرات شگفت انگیزی بر ظاهر فرد می گذارد.اما لیفت لثه برای چه کسانی مناسب می باشد؟ و جه عوارضی دارد و کاربرد لیفت لثه چیست ؟ هزینه لیفت لثه چقدر است ؟ آیا لیفت لثه دائمی می باشد؟ با ما در کلینیک دندانپزشکی آریانا همراه باشید :

لبخند دلنشین و زیبا تأثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس و زیبایی چهره افراد دارد. خوشبختانه در حال حاضر روش های درمانی متعددی وجود دارند که می توانند افراد را در رسیدن به چهره مطلوب آن ها یاری کنند.

یکی از این روش های درمانی پر کاربرد، لیفت لثه می باشد که با رفع مشکلات مربوط به عدم تناسب خط لثه، می تواند این لبخند زیبا را به فرد هدیه دهد. در حقیقت با استفاده از این روش، تمامی مشکلات مربوط به خط لثه و عدم تناسب آن به آسانی از بین می رود. بنابراین توصیه می شود افرادی که لثه آن ها بلند است یا عقب رفته و یا لبخند لثه ای دارند، از لیفت لثه استفاده کنند.
در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آریانا در نظر داریم به ارائه توضیحاتی درباره لیفت لثه، کاربردها و عوارض این روش بپردازیم:

آیا لیفت لثه دائمی است ؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، لیفت لثه روشی برای زیباتر کردن لبخند می باشد. در حقیقت این روش از جمله درمان های زیبایی دندان است که اصلی ترین هدف آن اصلاح طرح لبخند می باشد.

امروزه لیفت لثه از جمله روش های راحت و پر کاربرد است که تأثیرات شگفت انگیزی بر لبخند افراد می گذارد. در واقع این روش به منظور زیبایی لبخند فرد، بدون اضافه نمودن هرچیز مصنوعی تنها فرم بافت لثه شخص را تغییر می دهد.

هم چنین هزینه لیفت لثه با لیزر بسیار مناسب بوده و این هزینه تحت تأثیر عوامل مختلفی از قبیل تخصص دندانپزشک، میزان بافت لثه، مدت زمان عمل و نوع کلینیک می باشد.

در خصوص دائمی بودن این روش می توان گفت که معمولا نتایج حاصل از لیفت لثه دائمی بوده و همانند دیگر درمان های زیبایی، نیازی به تمدید ندارد. به عبارت دیگر اگر از نتیجه لیفت لثه خود راضی هستید، تا پایان عمر می توانید از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

فقط در نظر داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند خطر ابتلا به عفونت های لثه یا پسروی لثه را به حداقل برساند. خوب است بدانید زمانی می توانید از دائمی بودن لیفت لثه و نتیجه مطلوب آن لذت ببرید که این عمل توسط دندانپزشک متخصص و مجرب صورت گرفته باشد.

لیفت لثه برای کامپوزیت

چه کسانی به لیفت لثه نیاز دارند؟

بسیاری از افراد از داشتن دندان های بد رنگ، نامرتب و مشکلات مربوط به خط لثه ناراضی بوده و به دنبال راهی برای زیبا ساختن لبخند خود هستند. در حقیقت کامپوزیت می تواند زرد رنگی و نامرتبی دندان ها را برطرف کند، اما این افراد ابتدا باید لبخند لثه ای خود را با کمک لیفت لثه درمان نمایند. این روش این امکان را فراهم می کند تا هنگام صحبت کردن میزان کمتری از لثه و بخش بیشتری از دندان ها نمایان شوند.

لیفت لثه برای کامپوزیت دندان در یک جلسه و از طریق بی حسی موضعی انجام می شود. این کار کمک می کند که بیمار در طول جراحی متوجه هیچ گونه دردی نشود. چرا که گاهی ممکن است اثر بی حسی از بین برود. در این موارد، مصرف برخی مسکن ها می تواند به کاهش درد کمک کند. معمولا در لیفت لثه با لیزر، بخیه ها به راحتی جذب می شوند.

اما در لیفت لثه با تیغ جراحی، بخیه ها بعد از یک هفته کشیده می شوند. در نهایت بعد از کشیدن بخیه ها، مراحل اصلاح فرم دندان توسط کامپوزیت انجام می شود.

عوارض لیفت لثه

باید خاطر نشان ساخت لیفت لثه در کنار مزایایی که دارد، خالی از معایب و عوارض نیست.

بنابراین توصیه می شود همیشه پیش از انجام درمان های ترمیمی و زیبایی، در کنار مزایای آن روش، هزینه ها، محدودیت ها و معایب آن را نیز در نظر بگیرید و دست به انتخاب بزنید.

باید خاطر نشان ساخت که انجام تمامی عمل های مربوط به دندان و لثه باید تحت شرایط خاص، با رعایت بهداشت و تحت نظر کادری متخصص و مجرب صورت گیرد. به عبارت دیگر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانید عوارض احتمالی لیفت لثه را به حداقل برسانید.

برخی از مهم ترین عوارض لیفت لثه عبارتند از:

• امکان لق شدن دندان ها و خالی شدن فضای بین آن ها
• احتمال حساسیت دندان ها به گرما و سرما و ایجاد اختلال در خوردن و آشامیدن. در این موارد توصیه می شود از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید.
• مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی مدت زمان بهبودی را افزایش می دهد.
• در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش یافته و ریشه دندان ها پوسیده خواهد شد.
• ابتلا به بیماری هایی هم چون دیابت و فشار خون، می تواند روند بهبودی شخص را تحت تأثیر قرار دهد.
• گاهی دوره نقاهت برخی افراد بسیار طولانی می شود. این امر احتمال خونریزی را افزایش داده و خطر ابتلا به عفونت لثه را بالا می برد.

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب می باشد؟
آیا لیفت لثه دائمی است

کاربرد لیفت لثه

همان طور که پیشتر اشاره کردیم داشتن دندان های سالم و زیبا، علاوه بر ظاهری زیبا می تواند به افزایش اعتماد به نفس در فرد کمک کند. در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای لیفت لثه اشاره خواهیم کرد.

• هنگامی که بافت استخوانی به اطراف دندان ها پیشروی نماید.
• تحلیل لثه
• در صورتی که استخوان فک، فرم نامتناسبی داشته باشد.
• هنگامی که لب بالایی فرد کوتاه باشد.
• در صورتی که پوشش بافت لثه ای آنقدر زیاد باشد که قسمتی از سطح دندان ها را بپوشاند.
• کاربرد لیفت لثه در درمان ریشه نمایان
• کاربرد لیفت لثه در شکل دهی به ظاهر کوچک و غیر معمولی دندان ها
توصیه می شود پیش از لیفت لثه، از استحکام ریشه های دندان خود مطمئن شوید. چرا که لیفت لثه در دندان هایی با ریشه ضعیف، موجب به خطر انداختن ساختار آن ها می شود.

سخن پایانی لیفت لثه برای چه کسانی مناسب می باشد؟

همان طور که گفتیم عدم تناسب خط لثه موجب کاهش اعتماد به نفس شخص می شود. در حقیقت داشتن لبخند زیبا، افراد را به سمت عمل های زیبایی ترغیب می کند. لیفت لثه از جمله عمل هایی می باشد که برای افرادی که لثه آن ها عقب رفته یا بلند است و لبخند لثه ای دارند، بسیار مناسب می باشد. بسیاری از افراد از عوارض این جراحی ترسیده و از انجام آن واهمه دارند. اما در صورت رعایت بهداشت و مراجعه به دندانپزشک با تجربه و متخصص، می توانید عوارض ناشی از لیفت لثه را به حداقل برسانید.

معرفی خدمات زیبایی در آریانا

نتیجه‌گیری

لیفت لثه یک روش پزشکی زیبایی و درمانی پیشرفته است که برای افراد مختلف مناسب است. از افرادی که به بهبود ظاهری لثه و دندان‌های خود علاقه دارند گرفته تا افراد مبتلا به مشکلات لثه که نیاز به درمان دقیق دارند، همگی می‌توانند از لیفت لثه بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل