لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

بدون شک، افرادی که به قصد زیبایی دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند اصطلاح لیفت لثه را شنیده اند. این اصطلاح، خصوصا در زمان کامپوزیت دندان بیشتر به شنیده می شود. به همین دلیل، یک سوال مهم به ذهن مخاطبان خطور می کند که لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست و برای چه افرادی، تجویز می شود؟

قبل از اینکه به پاسخ این سوال بپردازیم ابتدا به طور مختصر مفهوم کامپوزیت را توضیح می دهیم.

کامپوزیت چیست ؟ 

کامپوزیت یکی از معروف ترین روش های زیبایی دهان و دندان است که امروزه طرفداران زیادی دارد. چرا که افراد می توانند با این روش غیر تهاجمی و کم هزینه، انواع نواقص دندان خود را از بین ببرند و لبخندی زیبا داشته باشند. بنابراین می توان گفت تمام هدف مخاطبان برای انجام این عمل زیبایی، زیبا کردن دندان ها و داشتن لبخند زیبا است.

البته برای زیبا شدن لبخند، تنها دندان، ملاک نیستند. چرا که در برخی از افراد، لثه بیشتر از دندان، جلب توجه کرده و در زمان لبخند زدن، مشخص می شود. به این لبخندها لبخندهای لثه ای می گویند. بنابراین، حتی اگر دندان های این افراد زیبا و بدون نقص باشد باز هم لبخند آنچنان زیبایی ندارد. به این دسته از افراد، جراحی لثه قبل از کامپوزیت پیشنهاد می شود.

این لیفت سبب می شود در زمان لبخند زدن، بخش کمی از لثه ها نمایان شوند و در کنار دندان های مرتب، یک لبخند زیبا برای افراد، ایجاد کنند.

چه افرادی متقاضی انجام لیفت لثه هستند؟

برخی از افراد، علاوه بر داشتن دندان های بد رنگ، بد فرم و ناموزون دارای لبخند لثه ای هم هستند. یعنی، لثه های آن ها بیش از حد نرمال در زمان لبخند زدن، دیده می شود. این افراد می توانند از کامپوزیت برای برطرف کردن عیوب و نواقص دندان های خود استفاده کنند اما این عمل، تاثیری در میزان دیده شدن لثه ها ندارد.
به همین دلیل، این افراد، متقاضی انجام جراحی لثه هستند. مهمترین مزیت جراحی لثه این است که سبب می شود اکثر بخش لثه در زمان لبخند زدن، مخفی بماند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم جراحی لثه که به آن کانتورینگ هم می گویند یک عمل اجباری نیست و فرد به انتخاب خود آن را انجام می دهد. یعنی دندانپزشک، هیچ ضرورتی برای انجام آن ندارد. البته اجباری نبودن آن برای افراد عادی است و افراد مبتلا به بیماری پریودنتال، بهتر است این عمل را انجام دهند. چرا که یک روش درمانی برای آن ها محسوب می شود.

جراحی لیفت لثه 

به همین دلیل اکثر داوطلبان جراحی لثه تمایل دارند بدانند این عمل، چگونه انجام می شود. در این راستا باید بگوییم جراحی لثه، یک عمل کوتاه مدت ۱ الی ۲ ساعته است که طی یک جلسه و با یک بی حسی موضعی انجام می گیرد. بنابراین، بیمار در حین این عمل، هیچگونه دردی احساس نمی کند. تنها درد این عمل، بعد از از بین رفتن بی حسی موضعی است که برخی از افراد، این درد را احساس می کنند. این درد نیز با مصرف مسکن های رایج، از بین می رود.

معمولا در این عمل، از بخیه های جذبی استفاده می شود و لذا نیازی به کشیدن بخیه نیست. اما اگر از بخیه های غیر جذبی استفاده شود ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد تا بخیه ها توسط دکتر، کشیده شوند.

مزایای لیفت لثه قبل از کامپوزیت دندان چیست؟

یکی از مهمترین مزایای لیفت لثه قبل از کامپوزیت، زیباتر شدن دندان ها برای کامپوزیت است. چرا که بعد از این جراحی، دندان ها بلندتر شده، به همین دلیل زیبایی دندان بعد از کامپوزیت را دوچندان می کند. در واقع، این عمل بر روی ارتفاع و قوس دندان ها تاثیر می گذارد.

بعد از لیفت لثه چه چیزهایی بخوریم؟

مطمئنا یکی از مهمترین سوالات افراد، در زمان انجام عمل های زیبایی، باید و نبایدهایی است که باید در رژیم غذایی خود رعایت کنند. جراحی لثه نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی افراد بعد از انجام آن، مجاز هستند برخی از غذاها را مصرف و از برخی دیگر، پرهیز کنند. در این راستا باید متذکر شویم از جمله غذاهایی که متخصصان برای افراد بعد از جراحی لثه، مجاز می دانند شامل مصرف غذاهای آبکی، نرم و خنک مثل شیر، سوپ، ماست و ژله تا یک هفته است. این غذاها دمای پایینی دارند و مانع آسیب رسیدن به لثه عمل شده می شوند.

بعد از لیفت لثه چه چیزهای نباید بخوریم؟

در کنار غذاهایی که مجاز به خورد آن ها هستید برخی از غذاها غیر مجاز هستند. از جمله غذاهایی که بعد از جراحی لثه خوردن آن ها ممنوع است می توان به تمام غذاها و نوشیدنی های گرم اشاره کرد. یعنی در مدت زمانی که غذاهای نرم و خنک می خورید نباید از غذاهای گرم، استفاده کنید.
خوراکی های اسیدی نظیر پرتقال و غذاهای اسیدی از دیگر غذاهایی هستند که برای این افراد ممنوع می باشد و خوردن آن، دردسر ساز می شود.

هزینه جراحی لثه برای کامپوزیت؟

هزینه و قیمت یکی از مهمترین فاکتورها در زمان انجام عمل های زیبایی است. به همین دلیل، اغلب افراد می خواهد بدانند هزینه جراحی لثه چگونه محاسبه می شود. در این راست باید بگوییم عوامل و فاکتورهای مختلفی بر هزینه لیفت لثه تاثیر می گذارند که نوع عمل جراحی یکی از مهمترین فاکتورها است.
چرا که این لیفت به دو صورت لیزری و تیغ جراحی و برش، انجام می گیرد. در روش لیزری، به هیچ وجه از تیغ جراحی برای برش استفاده نمی شود و با اشعه لیزر، برش لثه انجام می گیرد و لثه ها بالا می رود. روش لیزری لیفت لثه، بسیار سریع، بدون خونریزی و درد است. پزشک معالج با این روش، در کمتر از ۱ ساعت، تمام نواقص لثه را بدون کوچکترین درد و خونریزی، برطرف می کند. با توجه به این مزیت ها هزینه جراحی لیزری بیشتر از تیغ جراحی است.
از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه جراحی لثه، می توان به میزان التهاب لثه ها اشاره کرد. چرا که هرچه میزان التهاب لثه ها بیشتر باشد درمان و لیفت لثه، زمان برتر شده و در نتیجه، هزینه آن افزایش می یابد.

از طرف دیگر، چون این عمل نوعی عمل زیبایی محسوب می شود بیمه، هزینه درمان آن را متقبل نمی شود. مگر اینکه پزشک معالج، انجام این عمل را به دلایل پزشکی تجویز کند.

مدت زمان بهبودی بعد از لیفت لثه

مدت زمان بهبودی بعد از لیفت لثه به میزان ناراحتی ایجاد شده و نوع جراحی دارد. با توجه به این عوامل، معمولا چند روز تا چند هفته طول می کشد تا فرد، بهبودی خود را به دست آورد. برای تسکین و بهبود سریع تر این عمل، مسکن های رایج مثل استامینوفن یا ایبوپروفن تجویز می شود. همچنین برای کاهش درد و تورم، می توانید از کمپرس سرد به صورت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یکبار، استفاده کنید.

عکس لیفت لثه 

لیفت لثه قبل از کامپوزیت دندان

یکی از تکنیک های لمینت دندانها که می توان به آن اشاره نمود، کامپوزیت دندان ها است. از این روش با هدف اصلاح طرح لبخند استفاده شده و در حال حاضر نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ساخت کامپوزیت توسط ماده ای به اسم رزین کامپوزیت همان ماده مورد استفاده جهت پر کردن دندانها صورت می گیرد.
متخصصان دندانپزشکی زیبایی معمولاً کامپوزیت دندان را مستقیماً و بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه روی دندان می گذارند.

در این روش، لایه های مختلف مواد کامپوزیت روی دندانها فرد قرار می گیرد و سپس دندانپزشک اقدام به شکل دهی و فرم دادن آن خواهد کرد. عمل محکم سازی هر لایه کامپوزیت روی دندانها به کمک نور انجام می شود و در آخر نیز به طور کامل به دندان باند می گردد.

بدون اینکه هرگونه منفذ و درزی میان دندان و لایه کامپوزیت برجای ماند. مهمترین دغدغه پزشک برای این نوع روکش دندان، تناسب خطوط، رنگ و ضخامت کامپوزیت دندان است.

لیفت لثه قبل از  لمینت دندان 

روکش های دندان با اصلاح رنگ، شکل و ظاهر دندان های طبیعی مشکل ساز، لبخندی بی عیب و نقص را برای افراد به ارمغان می آورد. لمینت ‌دندان در واقع روکش هایی سفارشی هستند که روی سطح جلویی دندان ثابت می‌شوند. تاثیر آنها بر روی زیبایی لبخند فوق العاده زیاد است. بنابراین لمینت ها برای مسائل زیبایی شناختی جزئی و پوشاندن عیوب دندان ها از جمله: دندان های لکه دار، دندان های شکسته، ناهموار و رفع فاصله بین دندان ها بیشترین کاربرد را دارند.

خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی  آریانا

خدماتی که در بالا اشاره شد علاوه بر استحکام و کمک به ماندگاری دندان برای اصلاح لبخند و زیبایی چهره نیز بکار میروند . ممکن است نیاز به انجام لیفت لثه داشته باشند که در این مورد باید با دندانپزشک مشورت نمایید.

 

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل