مراقبت های بعد از لیفت لثه

مراقبت های بعد از لیفت لثه

مراقبت های بعد از لیفت لثه : پس از عمل لیفت لثه، با پیروی دقیق از دستورالعمل های دندانپزشک خود، می توانید انتظار داشته باشید که لیفت لثه به سرعت و به راحتی بهبود پیدا کند.

از آنجایی لیفت لثه تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، می‌توانید پس از عمل، خود را به خانه برسانید. شما معمولا بعد از درمان به استراحت نیاز ندارید. اما باید فعالیت خود را برای چند ساعت محدود کنید. زیرا این کار می تواند احتمال خونریزی در ناحیه را به حداقل برساند. علاوه بر این، برای جلوگیری از ایجاد اختلال در بافت تحت درمان، در روز اول یا بیشتر از یک روز، از نخ دندان استفاده نکنید. اگر دچار تورم شُدید، می توانید کمپرس یخ را روی صورت خود قرار دهید.

عفونت بعد از جراحی و لیفت لثه

بعد از جراحی لیفت لثه، باید یک روتین مراقبت از دهان و دندان داشته باشید. مثلا هنگام استفاده از مسواک یا نخ دندان در ناحیه تحت درمان، باید مراقب باشید که به آرامی این کارها را انجام دهید. دندانپزشک شما حتما به شما آموزش مراقبت های بعد از لیفت لثه را خواهد داد. اکثر دندانپزشکان استفاده از یک برس نرم و کشیدن با فشار ملایم را توصیه می کنند. همچنین ممکن است به شما نحوه صحیح مسواک زدن و اینکه چطور محلول شستشوی دهان تهیه کنید و در اطراف دهان خود بچرخانید را آموزش دهند.

عفونت بعد از جراحی لثه از مواردی است که ممکن است پیش آید . اگر بعد از انجام جراحی لثه مراقبت های لازم را انجام ندهید و همچنین بهداشت را رعایت نکنید احتمال عفونت وجود دارد. البته این نکته را باید عرض کنم که خود جراحی لثه باعث عفونت نمیشود . اما اگر بهداشت رعایت نشود احتمال عفونت در ریشه ها وجود دارد .
اکثر بیماران بعد از عمل لیفت لثه حداقل درد و ناراحتی را دارند. اگر درد دارید، می‌توانید مسکن‌های بدون نسخه مصرف کنید. با این حال، از داروهای مبتنی بر آسپرین استفاده نکنید، زیرا این داروها می توانند خون شما را رقیق کرده و باعث خونریزی بیش از حد شوند. قبل از درمان خانگی باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

محدودیت های غذایی

در چند روز اول بعد از عمل لیفت لثه، شما باید عمدتاً غذاهای نرم و خنک مانند ماست، تخم مرغ، ماکارونی، سبزیجات نرم و بستنی بخورید. این نوع غذاها ملایم‌تر هستند و می‌توانند به بهبودی لثه ها کمک کنند. تا زمانی که لثه های شما به طور کامل بهبود یابد، از خوردن غذاهای تند و همچنین غذاهای حاوی دانه های کوچک خودداری کنید از جمله: کیوی، ذرت بو داده و… همچنین غذاهای خشک و سفت نیز می توانند لثه های شما را بریده یا تحریک کنند و زمان بهبودی شما را طولانی کنند.

لیفت لثه قبل از کامپوزیت

لیفت لثه برای از بین بردن لبخند لثه ای و درمان لبخند لثه ای می باشد افرادی که لثه هایشان زمان لبخند زدن بالاتر یا پایین تر از خط لبخند می باشد کاندید لیفت لثه و درمان لثه ای می باشند . گاهی اوقات لیفت لثه برای طراحی لبخند و داشتن و بهبود لبخند و چهره زیباتر می باشد .

کامپوزیت از خدمات زیبایی برای داشتن دندانهای سفید تر و یکدست می باشد . کامپوزیت عیب هایی همچون فرسودگی ، لکه های قهوه ای و زرد رنگ و لب پر شدن دندانها را می پوشاند .

اما اگر شما قبل از انجام کامپوزیت کاندید لیفت لثه هستید باید ابتدا لیفت لثه را انجام دهید . سپس به سراغ کامپوزیت دندانها بروید. البته این نکته را ذکر کنم لیفت لثه قبل از کامپوزیت اجباری نیست اما اگر روی لبخند و زیبایی چهره تان و لثه ها حساسیت دارد بهتر است این کار را انجام دهید.

مراقبت های بعد از لیفت لثه با لیزر

بعد از جراحی لثه ها که به دو روش سنتی و روش با لیزر انجام می گیرد باید یکسری موارد بخصوص بهداشت رعایت ود تا رد دچار مشکل نشود . همانطور که در بالا ذکر شد رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار ضروری است تا فرد دچار ناراحتی و درد و عفونت لثه نشود .

خود جراحی لثه ها با تیغ یا لیزر عفونت ندارد اما رعایت نکردن بهداشت منجر به مشکلاتی برای فرد خواهد شد . مراقبت های بعد از لثه را در بالا ذکر کردیم که رعایت انها به فرد کمک زیادی می کند.

آیا لیفت لثه درد دارد ؟

درد موردی است که ممکن است ترس از جراحی را به فرد القا دهد اما آیا لیفت لثه درد دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کرد خیر ، جراحی و یا لفت لثه درد ناک نیست هیچ دردی در طول خود عمل وجود ندارد. خواه ابزار کوتاه کردن بافت نرم، لیزر دندان باشد یا اسکالپل جراحی. بافت نرم درگیر، قبل از شروع با یک بی حس کننده موضعی بی حس می شود. جراحی با اسکالپل (روش سنتی) به خودی خود چیزی جز بریدن بافت اضافی برای نمایان شدن بیشتر دندان نیست. گاهی اوقات اگر بیماری لثه یا پاکت های عمیق برای برداشتن اطراف دندان وجود داشته باشد، جراحی لثه جنبه درمانی نیز پیدا می کند.

عکس لیفت لثه
لیفت لثه با تیغ جراحی

انجام لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی یکی از روش های سنتی در این زمینه می باشد. معمولا این روش با تزریق داروی بی حسی در ناحیه مورد نظر شروع می شود. سپس قسمت های اضافی لثه با استفاده از تیغ جراحی کوچک برش داده می شود.

این کار باعث تغییر شکل و تقارن خط لثه شده و لبخندی زیبا ایجاد می کند. لازم به ذکر است که با وجود تزریق داروی بی حسی، معمولا این عمل با خونریزی شدید و ایجاد ناراحتی برای بیمار همراه است. در نهایت با توجه به برش بافت لثه، خط لثه بخیه خواهد خورد. از آن جایی که لیفت لثه با تیغ بسیار دردناک و با خونریزی همراه است، امروزه دندانپزشکان از این روش کمتر استفاده می کنند.

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل