مزایای لیفت لثه چیست؟

مزایای لیفت لثه چیست؟

مزایای لیفت لثه چیست؟ : لیفت لثه به تعادل دندان و لثه شما کمک می کند. همچنین دندان‌های شما را بلندتر و پرتر نشان می دهد، بنابراین ظاهر دندان های شما زیبا تر می شود. افرادی که بدنیال طراحی لبخند و بهبود لبخند خود هستند ممکن است نیاز به لیفت لثه داشته باشند . یعنی در یک کلمه کاندیدای لیفت لثه باشند. در لیفت لثه اندکی از بافت ها را بر میدارند تا لثه ها جذاب تر بنظر برسد. درمان لبخند لثه ای به اعتماد بنفس شخص و بهبود زیبایی جهره و لبخند بسیار کمک می کند .

فرایند جراحی لثه

لیفت لثه باعث زیبایی و سلامت بیشتر دندان و لثه شما می شود. بافت درگیر لثه، ابتدا با بی حسی موضعی بی حس می شود. سپس دندانپزشک یا پریودنتیست از یک اسکالپل جراحی یا لیزر دندان برای برداشتن بافت اضافی استفاده می کند. لیزر در واقع بافت را با بریدن، سوزانده و نیازی به بخیه ندارد. اما جراحی به روش سنتی با چاقو، بعد از بریدن بافت اضافه، نیاز به بخیه زدن دارد تا دندان های شما را کاملاً قاب بندی کند.

معایب لیفت لثه

مزایای لیفت لثه

اگر بخواهیم در ۴ مورد مزایای لیفت لثه را بیان کنیم باید به مارد زیر اشاره نماییم :

  • لیفت لثه، لبخند شما را متقارن تر می کند :اگر دندان‌هایتان یک‌دست است، صاف کردن خط لثه‌تان، لبخند شما را متقارن‌تر و جذاب‌تر می‌کند. همچنین به دندان های شما کمک می کند بهتر دیده شوند
  • :لیفت لثه می تواند ظاهر دندان ها و همچنین لثه های شما را بهبود بخشد: کوتاه کردن لثه ها دندان های شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهد. بنابراین آنها سالم تر، پرتر و طولانی تر به نظر می رسند. بهبود ظاهر دندان‌های شما ممکن است برای اعتماد به نفس و تصویر شما معجزه کند و دیگر دهان خود را در تصاویر پنهان نکنید.
  • لیفت لثه از بیماری لثه جلوگیری می کند: گاهی اوقات باکتری ها می توانند در زیر بافت لثه، در مناطقی که دسترسی به آن با مسواک یا نخ دندان دشوار است، قرار گیرند. هرچه بافت لثه شما بیشتر باشد، مکان‌های بیشتری برای پنهان شدن باکتری‌ها وجود دارد و احتمال اینکه این باکتری‌ها منجر به بیماری لثه شوند، بیشتر می‌شود.
  • درمان لثه نیاز به استراحت کمی دارد: یکی از بهترین چیزهایی که در مورد لیفت لثه وجود دارد این است که این عمل سریع و آسان است. قبلاً یک روش نیمه جراحی بود که نیاز به بهبودی طولانی داشت. اما در حال حاضر، فناوری لیزر، ناراحتی و بهبودی را به حداقل می رساند. ممکن است لثه‌های شما برای چند روز متورم شوند، اما می‌توانید ظرف یک روز هر چه می‌خواهید بخورید و بنوشید. معمولا لثه های شما در عرض یک هفته به طور کامل بهبود می یابد.
لیفت لثه با تیغ یا لیزر ؟

انجام لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی یکی از روش های سنتی در این زمینه می باشد. معمولا این روش با تزریق داروی بی حسی در ناحیه مورد نظر شروع می شود. سپس قسمت های اضافی لثه با استفاده از تیغ جراحی کوچک برش داده می شود.

لیفت لثه با لیزر :در این روش به جای استفاده از تیغ، برای لیفت لثه از لیزر استفاده می شود. به همین خاطر میزان خونریزی کمتر بوده و بیمار به خوردن مسکن های قوی و استراحت نیازی ندارد.

در این روش تجربه و مهارت دندانپزشک بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که این روش در کنار مزایایی که داشته، نیاز به دقت عمل فراوانی دارد. دندانپزشک با استفاده از وسیله ای ظریف و بسیار حساس، بدون آسیب به سایر بافت ها، اقدام به برداشتن مقداری از بافت لثه می نماید.

معایب لیفت لثه

لیفت لثه قبل از کامپوزیت

کامپوزیت یکی از کارهای زیبایی روی دندانها می باشد که از مواد رزینی ساخته شده است . کامپوزیت برای پوشاندن عیب های دندان و طراحی لبخند نیز مورد استفاده است .

اگر قبل از کامپوزیت ماندید انجام لیفت لثه هستید . ابتدا باید لیفت لثه را انجام دهید سپس اقدام به کامپوزیت دندان کنید . کامپوزیت روشی بسیار محبوب است و قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از روشهای دیگر می باشد و ماندگاری کامپوزیت دندان تا ۱۰ سال می باشد .

البته اگر قبل از کامپوزیت  کاندید لیفت لثه می باشید . هزینه لیفت لثه جداگانه محاسبه می گردد.

البته قبل از انجام هر گونه عمل و کارهای زیبایی سوالات زیادی برای افراد پیش می آید که این امر بسیار طبیعی است و افراد حق دارند راجب به کاری که میخواهند انجام دهند اطلاعات کافی داشته باشند . ما در وبلاگ و سایت کلینیک دندانپزشکی آریانا به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ داده ایم:

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل