چه افرادی نباید دندان هایشان را کامپوزیت کنند؟

چه افرادی نباید دندان هایشان را کامپوزیت کنند؟

چه افرادی نباید دندان هایشان را کامپوزیت کنند؟ : افرادی که دارای مشکلاتی مانند بیماری لثه و پوسیدگی شدید هستند کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت محسوب نمی شوندبهتر است بدانید بیشتر افراد می توانند به آسانی روکش کامپوزیت را دریافت کنند. کامپوزیت دندان باعث می شود فرد لبخند زیباتر و دندان های سفیدتری داشته باشد. . در این مقاله  از کلینیک دندانپزشکی آریانا سعی داریم با موضوع مهم کامپوزیت بیشتر آشنا شویم:

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان حالت خمیرگونه دارد و از مواد رزین تشکیل شده است. کامپوزیت برای ترمیم دندان ها استفاده می شود. زمانی که دندانها دچار لکه های زرد و قهوه ای شده است و یا دچار شکستگی هایی مانند لب پر شدن شده است باید این عیوب را پوشاند ، کامپوزیت یکی از روشهای پر طرفدار برای پوشاندن عیب های دندانها می باشد . داشتن لبخند زیبا برای افراد مهم است علاوه بر بالا بردن اعتماد بنفس زیبایی لبخند و داشتن چهره زیبا را بهمراه دارد .

اصلاح و طراحی  لبخند سبب میشود تا افراد لبخندی زیبا و جهره ای زیبا تر داشته باشند . دندانهای سفید و منظم و لثه هایی زیبا و منظم سبب داشتن لبخند زیبا تر میشود . لثه ای زیبا به لثه هایی گفته میشود که نه بالاتر و نه پایین تر از حد معمول باشند . در غیر این صورت فرد کاندید انجام لیفت لثه می باشد .

کامپوزیت سفید رنگ است و کاملا همرنگ دندان ها می باشد. بعد از اینکه کامپوزیت به روی دندان ها قرار گرفت، دندانپزشک می تواند به آسانی به صاف نمودن کامپوزیت بپردازد.

کامپوزیت دقیقا مانند دندان های طبیعی فرد می باشد. لازم به ذکر است بدانید کاربرد کامپوزیت برای اصلاح ارتفاع دندان ها و شکستگی ها می باشد. علاوه بر این برای تغییر رنگ دندان ها نیز گزینه مناسبی به حساب می آید. روکش های کامپوزیت برای درمان های زیبایی و ترمیمی نیز بسیار کاربرد دارند.

توجه داشته باشید کامپوزیت دندان با استفاده از مواد اسیدی روی دندان ها کمی متخلخل می شود و به آسانی روی کامپوزیت قرار می گیرد. در آخرین مرحله کامپوزیت با یک چسب مخصوص می تواند روی دندان ها گذاشته می شود. بهتر است بدانید برای کامپوزیت حتما نزد یک متخصص با تجربه و ماهر بروید. زیرا این کار مهارت و تجربه می طلبد.

کامپوزیت دندان جلویی 

بیشتر افراد به علت آسیب هایی که به دندان هایشان وارد شده است، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان به شمار می روند. جویدن یخ، تصادف و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در ظاهر دندان های جلو تاثیر می گذارند. برای اینکه دندان های جلو روکش کامپوزیت را دریافت کنند، تنها یک جلسه کافی می باشد. اگر دندان های جلو زرد باشند، می توان از کامپوزیت برای سفید نمودن آن استفاده کرد. بهتر است بدانید به منظور اصلاح مشکلات زیر می توانید به آسانی از کامپوزیت استفاده نمایید:

• به وسیله کامپوزیت تمام دندان ها به آسانی مرتب می شوند.

• اگر دندان ها درگیر لب پریدگی باشند توسط کامپوزیت دندان ترمیم می شوند.
• فضای میان دندان ها توسط کامپوزیت کاهش می یابد.
• دندان های شکسته و پوسیده به وسیله کامپوزیت ترمیم می شوند.

قیمت کامپوزیت دندان 

کامپوزیت یکی از روشهای محبوب در زمینه لبخند و روکش دندان می باشد . کامپوزیت و لمینت دندان از محبوب ترین روش های در بین افراد می باشد .

اما در مقایسه قیمت کامپوزیت و لمینت ، قیمت و هزینه کامپوزیت دندان ارزان تر می باشد . شاید این یکی از دلایل  استقبال بیشتر افراد از کامپوزیت نسبت به لمینت دندان می باشد .

پس با توجه به توضیحات بالا قیمت کامپوزیت نسبت به لمینت ارزان تر می باشد . اما کامپوزیت نسبت به موادی که استفاده میشود و تعداد واحدی که کار میشود . قیمت هایش متفاوت می باشد .

قبل از هر چیز به شما عزیزان توصیه میکنم با مشاورین آریانا تماس حاصل نمایید تا انها بهترین مشاوره را به شما عزیزان بدهند.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب نیست
کامپوزیت دندان جلویی در کلینیک دندانپزشکی آریانا

کامپوزیت دندان خوب است یا نه ؟

سوال که ذهن بسیاری از افراد را در گیر کرده است آیا کامپوزیت دندان خوب است و یا آیا کاندید مناسبی برای کامپوزیت دندان می باشند یا خیر ؟

خب در اینجا باید به برخی مزایا و معایب کامپوزیت دندان اشاره کنیم :

• کوتاه بودن طول دوره درمان: در روش کامپوزیت، پزشک قادر به اتمام کار کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه خواهد بود. بنابراین، با توجه به اهمیت مسئله زمان، این مورد می تواند یکی از مزایای مهم این تکنیک به شمار رود.

 ایجاد کمترین تغییر در ساختار دندان ها: از آنجا که کامپوزیت به عنوان یک نوع روکش برای دندان ها محسوب می شود. از این رو، برای نصب آن احتیاجی نیست که ساختار دندان تغییر کند و در حقیقت نیازمند حداقل میزان آماده سازی خواهد بود. همچنین، سبب ایجاد هیچگونه صدمه و تغییری در مینا، عاج و ریشه دندان نمی شود.
• دارای قابلیت تعویض و ترمیم: در صورت بروز مشکلی همچون جدا شدن لایه کامپوزیت از دندان، امکان ترمیم و یا تعویض آن به راحتی توسط پزشک وجود دارد و از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشید.

• هزینه مناسب: قیمت کامپوزیت دندان به میزانی است که هر فردی با هر سطح درآمد و بودجه ای قادر به استفاده از این روش خواهد بود.

 طول عمر و ماندگاری طولانی: از دیگر مزایای کامپوزیت که می توان به آن اشاره نمود، دوام و طول عمر بالای آن است. در صورت رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه های پزشک جهت مراقبت از آنها، می توان طول عمری حدود ۱۰ سال یا حتی بیشتر را برای آن در نظر گرفت. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت مرتب، بالاترین میزان تأثیر را در این رابطه خواهد داشت.

• راحت بودن درمان با کامپوزیت: نیاز به هیچگونه بیهوشی جهت گذاشتن کامپوزیت بر روی دندان ها نبوده و پزشک به سهولت قادر به انجام این کار بدون ایجاد هرگونه خونریزی خواهد بود…………..   آیا کامپوزیت دندان خوب است یا نه ؟

کامپوزیت دندان برای چه سنی مناسب است؟

در مورد این سوال باید عرض کرد که رشد استخوانها در انجام کامپوزیت بسیار مهم می باشد . معمولا کامپوزیت زمانی زیبایی دارد که کامل روی دندانها بنشیند منظور از این جمله این است که  (کودکانی که در سن رشد هستند و همچنان استخوان انها در حال رشد می باشد کامپوزیت مناسب نمی باشد .

زیرا با رشد دندانها فاصله نامناسبی بین کامپوزیت و لثه ها ایجاد میکند …………………………..کامپوزیت دندان برای چه سنی مناسب است؟

خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی  آریانا

 

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل