آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟ 

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را در گیر خود کرده است ؟

بوی بد دهان یک فرایندی است که در وهله اول باعث اذیت خود فرد  و همچنین اطرافیان فرد می شود .

اما آیا لمینت باعث بوی بد دهان می شود ؟

در پاسخ این سوال باید عرض کنم که لمینت یک کار زیبایی روی دهان انجام میدهد.  لمینت یک روکش سرامیکی بسیار ظریف و نازک می باشد که برای اپوشاندن عیب های دندان مانند رنگ زرد و لکه های قهوه ای ، لب پرشدن دندانها و فرسودگی دندانها می شود .

لمینت برای مرتب و سفید کردن دندانها و طراحی لبخند نیز کاربرد دارد . داشتن لبخند زیبا این روزها بسیار فراگیر شده است و افراد بدنبال طراحی لبخند و  لفت لثه و سفید کردن دندانهای خود می باشند .

اما قبل از انجام هر گونه از خدمات زیبایی سوالهای زیادی برای فرد پیش می آید .

شاید اولین سوال فرد قیمت باشد . برای مثال قیمت لیفت لثه و یا قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟ در مقاله های کلینیک دندانپزشکی آریانا میتوانید بسیاری از سوالات در خصوص تورم لثه بعد از جراحی لثه  را ببیند و مطالعه نمایید .

اما بعد از قیمت سوال این است آیا فرد کاندید کامپوزیت دندان است ؟ یا فرد کاندید لیفت لثه یا بلیچینگ دندان می باشد ؟

آیا دندانهای فرد نیاز به ایمپلنت دندانی دارد ؟

و سوالی که در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی اریانا به آن می پردازیم مربوط به بوی دهان بعداز انجام لمینت می باشد؟

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

 

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

لمینت و بوی بد دهان؟

لمینت دندانها، موجب ایجاد بوی بد دهان نمی شود. علت بوی بد دهان پس از انجام لمینت به عوامل متعدد دیگری بستگی دارد. یکی از این مشکلات، می توان از در اثر بی دقتی دندانپزشک به هنگام نصب روکش ها باشد. یعنی دندانپزشک به درستی روکش سرامیکی را روی دندان نصب نکرده باشد و دندان های زیر لمینت هم پوسیده باشند. پس قطعا یک بوی بد ناشی از پوسیدگی در دهان ایجاد می شود.

مشکلات لثه قبل از لمینت

 

لمینت دندان یک روش محبوب برای بهبود ظاهر لبخند و افزایش زیبایی دندانها است. اما ممکن است مشکلات لثه، موجب مشکلاتی در استفاده از لمینت شوند. در این مقاله، به بررسی مشکلات لثه قبل از نصب لمینت می‌پردازیم تا افراد قبل از این روش زیبایی، اطلاعات کاملی داشته باشند.

التهاب لثه و لمینت دندان

علل التهاب لثه

قبل از نصب لمینت دندان، مهم است که به وضعیت لثه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. علل التهاب لثه می‌تواند شامل:

  1. کمبود بهداشت دهانی: عدم مسواک زنی منظم و نقص در بهداشت دهانی می‌تواند منجر به التهاب لثه شود.
  2. عفونت‌های دهانی: وجود عفونت در دهان می‌تواند لثه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و علائم التهابی ایجاد کند.
  3. کاهش جریان خون: کاهش جریان خون به لثه‌ها نیز می‌تواند باعث التهاب شود.

تأثیرات التهاب لثه بر لمینت دندان

التهاب لثه می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر لمینت دندان داشته باشد. در ادامه به برخی از تأثیرات این التهابات بر لمینت دندان می‌پردازیم.

۱. پفی‌شدگی لثه

التهاب لثه می‌تواند منجر به پفی‌شدگی و آب‌رفتگی لثه شود. این مشکل، موجب ایجاد فشار اضافی بر روی لمینت دندان می‌شود و ممکن است باعث مشکلاتی نظیر جدا شدن لمینت یا آسیب به طراحی و شکل آن شود.

۲. بوی بد دهان

التهاب لثه یکی از عوامل اصلی بوی بد دهان است. وقتی که لثه التهاب داشته باشد، باعث تجمع باکتری‌ها و ذرات زاید در دهان می‌شود که به طور مستقیم می‌تواند بوی بد دهان را افزایش دهد و این موضوع بر لمینت دندان نیز تأثیر می‌گذارد.

۳. کاهش استحکام لمینت

التهاب لثه ممکن است منجر به کاهش استحکام لمینت شود. این امر می‌تواند باعث جدا شدن یا آسیب به لمینت گردد. لذا حفظ بهداشت لثه می‌تواند در حفظ استحکام و دوام لمینت دندان تأثیرگذار باشد.

۴. تغییر رنگ لمینت

التهاب لثه وجود باکتری‌ها و ذرات مختلف را در دهان به همراه دارد. این باعث می‌شود که رنگ لمینت دندان تحت تأثیر قرار گیرد و ممکن است تغییراتی نامطلوب در رنگ آن ایجاد شود.

۵. احتمال عفونت

التهاب لثه اگر درمان نشود، ممکن است به عفونت منجر شود. عفونت لثه باعث شدت تأثیرات منفی بر روی لمینت دندان می‌شود و ممکن است نیاز به درمان جدی‌تر شود.

پیشگیری و مراقبت از لثه قبل از نصب لمینت

مسواک‌زنی منظم

حفظ بهداشت دهانی مناسب با مسواک‌زنی منظم می‌تواند از التهاب لثه جلوگیری کند. استفاده از مسواک نرم و با حرکات دقیق بهترین راه برای پاک‌سازی لثه‌ها است.

مراجعه به دندانپزشک

قبل از نصب لمینت، مراجعه به دندانپزشک جهت چکاپ و ارزیابی وضعیت لثه‌ها اهمیت دارد. در صورت وجود مشکلات، اقدامات درمانی می‌تواند قبل از نصب لمینت انجام شود.

رعایت بهداشت دهانی

استفاده از خیط دندانی و محافظت از بهداشت دهانی به دقت نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند به پیشگیری از مشکلات لثه قبل از نصب لمینت کمک کند.

تفاوت کامپوزیت و لمینت

  • کامپوزیت از مواد رزینی تشکی شده است که در یک جلسه توسط دندانپزشک روی دندانها قرار می گیرد.  لمینت از مواد سرامیکی  ساخته شده است که در جلسه اول قالب آن گرفته میشود و در جلسه دوم که بعد از ۱۵ روز تقریبا می باشد توسط دندانپزشک روی دندانها گذاشته میشود.
  • عمر و ماندگاری لمینت بیشتر از کامپوزیت می باشد . لمینت بین ۱۲ تا ۱۵ سال تخمین زده اند و اما کامپوزیت نزدیک به ۱۰ سال تخمین زده اند.
  • هزینه لمینت از کامپوزیت گران تر می باشد .

مراقبت‌های لازم بعد از کامپوزیت و لمینت دندانها

 

پس از نصب کامپوزیت یا لمینت دندانها، مراقبت‌های صحیح از دندانهای خود امری بسیار حیاتی است. در این مقاله، به بررسی مراقبت‌های لازم پس از این روش‌های زیبایی می‌پردازیم تا به حفظ سلامت دهان و افزایش دوام کامپوزیت و لمینت دندانها کمک کنیم.

نکات پس از نصب کامپوزیت

محدودیت‌ها در مصرف غذا و نوشیدنی

پس از نصب کامپوزیت دندانها، بهتر است مصرف غذاهایی که ممکن است به طرح کامپوزیت آسیب برسانند، مثل غذاهای خیلی سخت یا خیلی چسبنده، محدود شود. همچنین، از نوشیدنی‌هایی که ممکن است رنگ کامپوزیت را تغییر دهند، مثل قهوه یا چای تا حد امکان پرهیز کنید.

مسواک زنی ملایم

در مراقبت از کامپوزیت دندانها، مسواک زنی با مسواک نرم و حرفه‌ای اهمیت دارد. برای جلوگیری از آسیب به کامپوزیت، مسواکی با شیارهای نرم و ملایم را انتخاب کنید و با حرکات ملایم و دقیق دندانها را تمیز کنید.

مراجعه به دندانپزشک بصورت دوره‌ای

برخی از افراد ممکن است با مشکلات ناشی از کامپوزیت روبرو شوند. برای جلوگیری از مشکلات جدی‌تر، مراجعه به دندانپزشک بصورت دوره‌ای و انجام چکاپ‌های منظم توسط یک حرفه‌ای پزشک دندان‌پزشکی توصیه می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل