بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟ عکسها و نمونه کارهای قبل و بعد کامپوزیت دندان ؟ بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم ؟

کامپوزیت دندان یا لمینت کامپوزیتی، یکی از بهترین و متداول ترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن زیبایی را به لبخند خود هدیه کرد. در حالت عادی انسان ها اصولا دارای دندان هایی هستند که به رنگ کرم متمایل است. از این رو آنها در زمان لبخند زدن، زیبایی خاصی از چهره خود را به نمایش نمی گذارند.

اما زمانی که از لمینت کامپوزیت استفاده می کنند، دندان های آنها رنگ سفید و فوق العاده خاصی به خود می گیرد. این تغییر منجر می شود تا نه تنها لبخند زیباتری داشته باشند، بلکه زیبایی بیشتری به چهره خود نیز ببخشند. پس کامپوزیت کردن دندان ها تنها یک روش عالی برای برطرف کردن ایرادات و عیوب دندان ها نیست. بلکه این روش مزایای عالی دیگری را نیز با خود به همراه دارد.

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی می‌شویم؟
عکسهای قبل و بعد کامپوزیت دندان کلینیک آریانا
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی می‌شویم؟
عکسهای قبل و بعد کامپوزیت دندان کلینیک آریانا

 

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

 

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی می‌شویم؟
عکسهای قبل و بعد کامپوزیت دندان کلینیک آریانا

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

 

عکس کامپوزیت دندان جلو
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟عکسهای قبل و بعد کامپوزیت دندان کلینیک آریانا

افرادی که اقدام به کامپوزیت دندان می نمایند، به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند. اما در این میان برخی از افراد نیز وجود دارند که به دلیل برخی ایرادات موجود در دندان های خود، به سراغ این روش می روند. آنها با کامپوزیت کردن، فاصله میان دندانها را برطرف کرده و شکستگیها را پنهان می کنند. همچنین ترک های دندان را پوشانده و لب پریدگی دندان ها را از نظر دور می دارند.

از این رو لمینت کامپوزیتی دندان، تغییرات فوق العاده ای را در چهره انسان ها به وجود می آورد. به گونه ای که در بیشتر مواقع این تغییرات منجر به جذابیت بیشتر چهره می شود.

پشیمانی بعد از کامپوزیت دندان

با وجود تمام زیبایی هایی که کامپوزیت کردن دندان به همراه دارد، اما ممکن است برخی از افراد بعد از کامپوزیت، از کار خود پشیمان شوند. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی در افراد مشاهده شود. مثلا حساسیت های مراقبت از این نوع دندان ها بعد از کاشت، باعث می شود تا آنها از کامپوزیت کردن دندان های خود پشیمان گردند.
در چنین حالتی، شاید بیشتر این افراد تصور کنند که می توانند به همان راحتی که کامپوزیت دندان را نصب کرده اند، اقدام به ریمو کردن آن نیز نمایند. اما باید بگوییم این باور غلط است. حتی اگر برداشتن لمینت زیر نظر بهترین و متخصص ترین پزشکان نیز انجام شود، باز هم آسیب های خاصی از خود بر جای خواهد گذاشت.
زیرا برای نصب کامپوزیت ونیر دندان ها، لازم است که بافت دندان ها تراشیده شود. در حالی که اگر کامپوزیت ها برداشته شوند، دیگر این بافت های دندان که تراشیده شده اند را نمی توان بازگرداند. همچنین بعد از برداشتن کامپوزیت از روی دندان، به دلیل نفوذ باندینگ سیستم به داخل تگ های مینای دندان، دندان ها دیگر شفافیت و براقی سابق خود را نیز به دست نخواهند آورد.

پس به طور کلی باید بگوییم پشیمانی بعد از کامپوزیت دندان دیگر جبران پذیر نخواهد بود. از این رو افرادی که تمایل دارند اقدام به کامپوزیت نمایند، بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا در مورد مزایا و معایب این روش بررسی و تحقیق کنند. سپس می توانند با اطمینان به سراغ کامپوزیت کردن دندان های خود روند.

بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم؟

اشخاصی که اقدام به کامپوزیت دندان های خود می نمایند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که بعد از کامپوزیت استفاده از برخی مواد غذایی برای آنها ممنوع است. از این رو آنها باید بدانند بعد از کامپوزیت چه بخورند که به دندان ها آسیبی وارد نشود. بهترین مواد غذایی بعد از کامپوزیت کردن، خوردن غذاهای زیر است:

  • • ماهی
  • • مرغ پخته شده و تکه شده در ابعاد کوچک
  • • میوه های نرم همچون موز و هلو
  • • ماکارونی
  • • غذاهای کنسرو شده نرم
  • • تخم مرغ
  • • سیب زمینی آبپز شده
  • • و هر نوع مواد غذایی که نرم باشد و به کامپوزیت ها آسیبی وارد نکند

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

بدون تردید هر اقدامی که انسان ها برای زیبایی بیشتر چهره خود انجام می دهند، نیاز به برخی مراقبت های خاص دارد. اگر این مراقبت ها انجام نشوند یا مد نظر قرار نگیرند، ممکن است هزینه ای که برای زیباسازی صرف شده است از بین رود. در حالی که فرد به نتیجه دلخواه خود دست نیافته است. کامپوزیت کردن دندان ها نیز از این قائله مستثنی نیست.
به همین دلیل افرادی که اقدام به کامپوزیت دندان می نمایند، لازم است برخی مراقبت های خاص را بعد از کامپوزیت در نظر داشته باشند. از جمله این مراقبت ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • • استفاده از مسواک و نخ دندان و دیگر مراقبت های بهداشتی به صلاحدید پزشک به منظور جلوگیری از بروز آسیب و پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت
  • • عدم شکستن یا جویدن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی های سخت دیگر. در صورت عدم مراقبت این موارد، ممکن است کامپوزیت دچار شکستگی با لب پریدگی شود.
  • • قرار دادن ویزیت پزشک در لیست برنامه سالانه به منظور بررسی مداوم کامپوزیت و دندان ها
  • • برطرف کردن عاداتی همچون نگه داری سوزن، گیره مو یا هر جسم خارجی در میان دندان ها
  • • به حداقل رساندن مصرف نوشیدنی ها و خوراکی های رنگی همچون چای، قهوه، دخانیات و … .
  • • و موارد دیگر

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ 

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد بعد از کامپوزیت دندان ممکن است از پزشک بپرسند، این است که تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی بخورند؟ باید بگوییم انجام کامپوزیت دندان نیاز به سپری کردن دوران نقاهت ندارد. اما افراد لازم است برخی نکات را رعایت کنند که طول عمر کامپوزیت بر روی دندان آنها افزایش یابد.

 

پس در حالت کلی افراد بعد از کامپوزیت می توانند اقدام به صرف غذا و نوشیدنی نمایند. اما این که چه چیز هایی را باید بخورند و چه چیزهایی را نباید بخورند، مسئله ای است که باید مورد توجه قرار دهند. زیرا برخی از غذاها به کامپوزیت دندان آسیب وارد می کنند و لازم است حتی بعد از کامپوزیت از جویدن برخی از مواد غذایی نیز خودداری نمود.

در چند ساعت اول بعد از کامپوزیت دندان ممکن است شخص به دلیل بی حسی که برای انجام این کار استفاده شده است، متوجه فشاری که به کامپوزیت وارد می شود، نگردد. اما این مسئله منجر نمی شود که شخص در این مدت زمان هر آنچه به دست آورد میل کند. شخص باید برای مدت زمان مشخص( تا زمان رفع حالت بی حسی) از خوردن مواد غذایی رنگی، مصرف سیگار، نوشیدن چای و قهوه و …، گاز زدن مواد غذایی و دیگر موارد خودداری کند. در غیر این صورت کامپوزیت انجام شده دچار آسیب شده و فرد باید مجددا برای برطرف کردن آن آسیب به پزشک مراجعه نماید.

لیفت لثه

انجام لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی یکی از روش های سنتی در این زمینه می باشد. معمولا این روش با تزریق داروی بی حسی در ناحیه مورد نظر شروع می شود. سپس قسمت های اضافی لثه با استفاده از تیغ جراحی کوچک برش داده می شود. این کار باعث تغییر شکل و تقارن خط لثه شده و لبخندی زیبا ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که با وجود تزریق داروی بی حسی، معمولا این عمل با خونریزی شدید و ایجاد ناراحتی برای بیمار همراه است. در نهایت با توجه به برش بافت لثه، خط لثه بخیه خواهد خورد. از آن جایی که لیفت لثه با تیغ بسیار دردناک و با خونریزی همراه است، امروزه دندانپزشکان از این روش کمتر استفاده می کنند.

هزینه لیفت لثه ؟

لیفت لثه برای افرادی که  لثه های انها زمان خندیدن بسیار مشخص است و احسای می کنند لث هایی نا زیبا دارند  مناسب می باشد .  هزینه لیفت لثه زیاد نیست و براحتی قابل انجام می باشد . زمانی که فرد قصد دارد دندانهای خود را کامپوزیت کند و یا  لمینت دندان  انجام دهد. قبل از ان با توجه به مشکل و نازیبا بودن لثه ها، لیفت لثه صورت می گیرد .

البته باید ذکر کرد که کارهای زیبایی که روی دندان انجام می گیرد برای سفید کردن دندان و یا پوشاندن  عیب های دندان و یا اصلاح لبخند فقط کامپوزیت و یا لمینت نیست . خدمات زیبایی روی دندان شامل :

می باشد که هر کدام  برای پوشاندن عیب های دندان می باشد که برای اطلاع از نحوه انجام آنها باید به مقاله آنها سر بزنید و مطالعه کنید .

در غیر اینصورت اگر نیاز به مشاوره دارید . با راههای ارتباطی زیر با کلینیک دندانپزشکی آریانا تماس بگیرید.

لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر؟

در گذشته دندانپزشکان از تیغ جراحی به منظور لیفت لثه استفاده می کردند. بدون شک درصد خطای این روش بسیار بالا بود و احتمال آسیب به دیگر بافت ها وجود داشت. در حالی که امروزه متخصصان استفاده از لیزر را پیشنهاد می دهند. چرا که عوارض لیزر بسیار کمتر بوده و این روش میزان خونریزی لثه را به حداقل می رساند. هم چنین به دلیل بهبودی سریع بافت های دندان، نیازی به استراحت و استفاده از مسکن های قوی احساس نمی شود. بنابراین بیمار می تواند به کارهای روزمره خود مشغول شود………………….     لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر؟

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل