بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟

بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟

بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟ : یکی از رایج ترین سوالات در مورد لیفت لثه در خصوص تورم های بعد از این عمل جراحی است. لیفت یا جراحی لثه نیز به مانند سایر جراحی ها، عوارضی دارد. اما این عوارض، شدید نیست و با یکسری راهکارهای ساده، برطرف می شود. تورم صورت بعد از جراحی یکی از این عوارض است که معمولا در ناحیه گونه، بروز می کند. این واکنش، کاملا طبیعی است که بدن برای بهبود بافت های آسیب دیده انجام می دهد. این تورم، بعد از جراحی، بروز می کند و معمولا در روزهای دوم و سوم بعد از جراحی به اوج خود می رسد.

برای اینکه این تورم، زودتر خوب شود می توانید در روز اول، روی صورت، با بسته های یخ، کمپرس سرد انجام دهید. در صورتی که احساس کردید فکتان، متورم شده بعد از ۳۸ ساعت، کمپرس گرم انجام دهید.

این کار با یک پانسمان گرم و مرطوب امکان پذیر است. علاوه بر این، با یکسری راهکار می توانید به کاهش تورم بعد از لیفت لثه کمک کنید که عبارتند از:

  • سعی کنید بعد از لیفت لثه، دهان و دندان خود را سرد، نگه دارید. این کار را می توانید با مصرف غذاها و نوشیدنی های سرد، مثل آب یخ، چای سرد، شیر زده شده و سایر نوشیدنی های سرد انجام دهید.
  • به هیچ وجه، در زمان مصرف خوراکی از نی استفاده نکنید. چرا که مکیدن سبب بیشتر شدن خونریزی و تورم می شود.
  • با گذاشتن یک بسته یخ در قسمت خارجی صورت، تورم کاهش می یابد.
  • در موقع دراز کشیدن، سر خود را بالا نگه دارید.
  • از روز سوم به بعد، از کمپرس گرم روی صورت استفاده کنید.

بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟

من میخواهم لثه هایم را کوتاه کنم باید چه کارهایی انجام دهم و کدام روش مناسب من است ؟

یک لبخند زیبا و طبیعی، به این صورت است که لب بالا مماس با دندان های بالایی است. اما در برخی از افراد، این فاصله بیشتر شده و لثه بالایی، بیشتر دیده می شود. به اینگونه لبخند، لبخند لثه ای می گویند. مشخص شدن بیش از حد لثه در زمان لبخند زدن، اصلا جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل، افرادی که دارای این نوع لبخند هستند به دنبال بهترین روش برای درمان این معضل هستند.

در حال حاضر، روش های مختلفی برای درمان لبخند لثه ای، پیشنهاد می شود اما لیفت لثه یا افزایش طول تاج، یکی از بهترین و کم خطرترین روش ها است. این روش غیر تهاجمی و سریع، طی چند ساعت و بدون کوچکترین درد و خونریزی انجام می گیرد و اغلب بیماران بعد از آن، رضایت کامل دارند. هدف این جراحی، بالا بردن و دور کردن خط لثه است.

لازم به ذکر است بدانید این روش معمولا برای افرادی بکار می رود که دندان های کوتاه دارند. لیفت لثه به دو صورت لیزری و برش جراحی انجام می گیرد که در هر دو روش از بی حسی موضعی استفاده می شود. از مزیت های لیفت لثه از طریق لیزر می توان به درد، خونریزی و میزان تورم کمتر، اشاره کرد. همچنین، دوره بهبود این روش، کمتر می باشد.

زمان لبخند زدن لثه هایم تو چشم میزنه چکار کنم ؟

لیفت لثه یا ژنژیوکتومی یا کانتورینگ لثه، یکی از بهترین و سریع راهکارها برای افرادی است که نمی خواهند در زمان لبخند زدن، لثه هایشان دیده شود. همانطور که اشاره نمودیم روش های مختلفی مثل ارتودنسی، پایین آوردن لب، ایمپلنت متحرک  یا جراحی استخوان فک برای رفع این مشکل، وجود دارد. اما یا موقتی هستند یا زمان بر و یا درد زیادی دارند.

اما لیفت لثه یا کانتورینگ، یک روش سریع، کم درد و بدون خونریزی است که در آن، کمی از بافت لثه، برداشته می شود تا مقدار لثه ها کمتر و دیده شدن دندان ها بیشتر شود. این روش می تواند به مقدار قابل توجهی، میزان دیده شدن لثه در زمان لبخند زدن را کاهش دهد. با اینکه کانتورینگ لثه یک روش ساده است اما بسیار تاثیرگذار و دائمی است. با این روش، ارتفاع دندان ها افزایش می یابد تا در زمان لبخند زدن، لثه ها کمتر دیده شوند.

تفاوت الهتاب لثه و لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه به دو دلیل، انجام می گیرد. یا به دلیل افزایش زیبایی و داشتن یک لبخند زیبا است و یا دلیل درمانی دارد. در مورد اول، افراد با توجه به سلیقه خود تصمیم به این عمل می گیرند و هیچ ضرورتی از سوی پزشک معالج، برای انجام آن وجود ندارد. اما در مورد دوم، پزشک معالج این عمل را تجویز می کند و انجام آن، دلایل پزشکی دارد. به همین دلیل، زمانی که در مورد لیفت لثه تحقیق می کنید با دو اصطلاح جنجیوُپلاستی و جنجیوِکتومی مواجه می شوید.

درست است که این دو عمل، یکی هستند اما تفاوت هایی با هم دارند. در هر دو روش، مقداری از بافت لثه برداشته می شود. اما دلایل برداشتن لثه، متفاوت است. جِنجیوکتومی (Gingivectomy) یک روش درمانی است و زمانی تجویز می شود که لثه ها دارای التهاب باشند. از این عمل جراحی به منظور درمان التهاب و عفونت لثه و جلوگیری از گسترش آن استفاده می شود. بنابراین، زمانی که التهاب و عفونت لثه داشته باشید از این روش درمانی، تجویز می شود.

اما برداشتن بافت لثه در جنجیوپلاستی (gingivoplasty)  یا لیفت لثه، به منظور افزایش زیبایی و داشتن لبخند زیبا است که طی آن فرم بد و غیر نرمال لثه ها ترمیم و اصلاح می شود.

آیا بعد از ارتودنسی میتوان لیفت لثه انجام داد ؟

ارتودنسی یکی از روش های رایج برای مرتب کردن دندان ها است. البته بعد از این عمل، امکان دارد لبخند لثه ای افراد، از بین نرود. لذا برای این دسته از افراد، لیفت لثه بعد از ارتودنسی تجویز می شود. عموما این عمل جراحی در روزهای پایانی ارتودنسی انجام می گیرد که اتفاقا سطح رضایت بالایی داشته است.

 لیفت لثه برای چیست ؟

افرادی که بدنبال داشتن لبخند زیبا و طراحی لبخند خود هستند  ، اگر لثه هایشان دارای مشکل باشد یعنی یا بالاتر و یا پایین تر از حد استاندارد باشد نیاز به لیفت لثه پیدا میکنند .

افرادی که متقاضی و کاندیدای کامپوزیت دندان و یا لمینت سرامیکی دندان می باشند و قبل از انجام کامپوزیت و لمینت باید لیفت لثه انجام دهند.

بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟

خونریزی و نقاهت بعد از لیفت لثه

خونریزی و دوره نقاهت یکی از مهمترین دغدغه های تمام افراد قبل از هرگونه عمل جراحی است. لذا در زمان لیفت لثه نیز این نگرانی وجود دارد. در این راستا باید متذکر شویم خونریزی و دوره نقاهت این عمل، بسیار کوتاه تر از سایر عمل ها است. میزان خونریزی در این عمل، یک تا ۲ ساعت بعد از عمل است و امکان دارد تا ۲۴ ساعت طول بکشد. مدت خونریزی در افراد، متفاوت است.

با توجه به عوارض کم این عمل، دوره نقاهت آن کوتاه است و تا چند روز برطرف می شود.

بعد از جراحی لثه هاتون تورم داشت؟

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل