چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب صورت و دندان خود انتخاب کنیم؟

بهترین کامپوزیت دندان مناسب صورت و دندان خود انتخاب کنیم ؟

بهترین کامپوزیت دندان مناسب صورت و دندان خود انتخاب کنیم ؟ : : شاید بسیاری از ما این مسئله را ندانیم که کامپوزیت دندان تنها در یک نمونه وجود ندارد. بلکه از تنوع مختلفی برخوردار است. به گونه ای که هر فردی با هر شکل و فرم صورتی، باید یکی از این مدل کامپوزیت ها را انتخاب کند. حتی به دلیل عدم توجه به این مسئله، ممکن است افراد زیادی اصلا این مسئله را نادیده گرفته و تنها به دنبال یک کلینیک خوب برای انجام کامپوزیت باشند.

در حالی که آنها باید بدانند به همان میزان که یافتن یک کلینیک خوب برای کامپوزیت کردن دندان ها حائز اهمیت است، انتخاب نوع کامپوزیت بسته به شکل و فرم صورت نیز اهمیت دارد. لازم است افراد ابتدا فرم و حالت صورت خود را بشناسند، سپس بهترین مدل کامپوزیت را برای زیباتر کردن لبخند خود مورد استفاده قرار دهند.

کامپوزیت دندان چگونه است؟

کامپوزیت در اصل موادی است به منظور پر کردن دندان ها از آن استفاده می شود. این ماده خمیری همرنگ دندان ها بوده و به صورت یک لایه بر روی دندان ها قرار می گیرد. سپس فرم و حالت دندان ها را به شکلی در می آورد که تمام ایرادات دندان ها پوشیده شود. البته خمیری که به عنوان ماده کامپوزیت بر روی دندان ها قرار می گیرد، پس از فرم دهی با نور آبی سخت می شود تا قابل استفاده گردد.

اصولا افرادی به سراغ استفاده از کامپوزیت دندان می روند که بر روی دندان های خود با مشکلات و آسیب هایی مواجه هستند. مثلا در اثر تصادف، ضربه و … قسمتی از دندان آنها دچار شکستگی یا لب پریدگی شده باشد. یا این که میان دندان های جلویی آنها فاصله زیبایی وجود داشته باشد و این فاصله زیبایی آنها را متاثر نماید. به طور کلی می توان تمامی این مشکلات را با کامپوزیت کردن از روی دندان ها برطرف نمود.

از کجا بفهمیم کامپوزیت دندان برای ما مناسب است یا نه؟

برای این که بدانید نوع کامپوزیتی که برای دندان های خود انتخاب کرده اید تا چه میزان مناسب است، نیاز به کسب مشورت از پزشک متخصص دارید. کامپوزیت کردن دندان ها در اصل نوعی اثر هنری است که باید به دست طراح آن خلق شود. در این میان دندانپزشکان، همان طراحانی هستند که این اثر هنری را خلق می کنند.

پزشکان بسته به انواع و اقسام سبک ها و اشکال ونیرهای کامپوزیت، اقدام به انتخاب بهترین نمونه برای هر فرم صورت می نمایند. این که شخص دارای فرم صورت بیضی، گرد، مربع، قلبی و … باشد، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع کامپوزیت دارد. زیرا هر حالت چهره ای، یک فرم فک ویژه دارد و لازم است فرد در زمان کامپوزیت کردن دندان ها به این مسئله توجه ویژه ای نماید.

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست ؟

تنوع برندهای کامپوزیت برای دندان ها در دنیا بسیار زیاد است. به گونه ای که از غرب تا شرق جهان این ماده تولید شده و به بازار عرضه می شود. با این حال برخی از برندها به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، بیشتر توسط دندانپزشکان استفاده می شوند. از جمله بهترین برندهایی که می توان برای کامپوزیت کردن دندان ها از آنها استفاده کرد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • • برند Geanial
  • • برند Bisco
  • • برند kuraray
  • • برند Cosmedent
  • • برند Gradia DIrect
  • • برند ۳M
  • • برند سارمکو
  • • و موارد دیگر

هر یک از این برندهای کامپوزیت دندان در کشورهای پیشرفته ای ساخته شده اند و از این رو دارای کیفیت بسیار بالایی نیز هستند. می توان با اطمینان اقدام به انتخاب یکی از این برندها برای لمینت کامپوزیتی نمود تا زیبایی را به لبخند خود هدیه کرد.

بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است ؟

کامپوزیت هایی که برای ترمیم دندان ها استفاده می شوند، در کشورهای مختلفی ساخته می شوند. می توانیم بگوییم هر یک از این کشورها، از مواد اولیه با کیفیتی برای تولید این مواد کامپوزیتی استفاده می کنند. البته از آنجایی که ایران در تحریم به سر می برد، ممکن است پزشکان برای تهیه این نمونه کامپوزیت ها کمی با مشکل مواجه شوند.

اما باز هم کامپوزیت هایی که در کشور وجود دارند، از نمونه کامپوزیت دندان تولید شده در کشورهای ژاپن، سوئیس و آمریکا هستند. این کامپوزیت ها استانداردهای لازم را دارند و همگی مراحل کنترل کیفی را سپری کرده اند. از این رو هیچ عارضه ای برای دندان های فرد به دنبال ندارند و افراد می توانند با اطمینان از آنها استفاده کنند.

قیمت کامپوزیت دندان؟

بررسی قیمت لمینت کامپوزیتی، مهمترین فاکتوری است که باید افراد پیش از کامپوزیت کردن دندان های خود به آن توجه کنند. زیرا هر مدل کامپوزیتی که برای دندان ها انتخاب می شود، از قیمت خاصی برخوردار است. البته در این میان باید بگوییم هزینه کامپوزیت های سرامیکی همیشه نسبت به نمونه های دیگر بالاتر است. زیرا مدت ماندگاری آنها بیشتر بوده و از دوام بالاتری نیز برخوردارند.

همچنین این نمونه از کامپوزیت ها طیف وسیعی از ایرادات دندان ها را پوشش می دهند و در برابر لکه نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. از این رو بسته به نوع کامپوزیتی که انتخاب می شود، افراد متقاضی باید هزینه های متفاوتی بپردازند.

هر واحد کامپوزیت چند دندان است؟

معمولا دندانپزشکان برای معاینه دندان ها از کلمه واحد استفاده می کنند. یعنی قیمت ونیر دندان را بسته به هر واحد دندان تعیین می کنند. اما حال باید این سوال را پاسخ دهیم که منظور از هر واحد دندان، چند دندان است؟ منظور از هر واحد، یک عدد دندان اصلی در انسان است که برای آن نیاز به کامپوزیت وجود دارد.

از این رو دندانپزشکان برای انجام کامپوزیت دندان، به هر تعداد یا واحد دندانی که نیاز به اصلاح دارد توجه نموده و بسته به آن میزان هزینه و مواد لازم کامپوزیت را تعیین می کنند.

انجام کامپوزیت دندان نیش تیز ؟

کامپوزیت کردن هر دندانی، نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد. اما در این میان برخی دندان ها همچون دندان های نیش تیز، ابتدا باید پیش از کامپوزیت تراشیده شوند که این مسئله زمانبر خواهد بود. با این حال پزشکان بسته به حالت و فرم دندان های صورت، اگر نیاز به اصلاح نوک تیز دندان نیش باشد، این فرایند را انجام می دهند.

انجام کامپوزیت دندان نیش تیز
انجام کامپوزیت دندان نیش تیز

با تراش دادن نوک تیز دندان نیش، لمینت کامپوزیتی که بر روی دندان قرار می گیرد فرم و شکل زیباتری به دندان خواهد بخشید. به این صورت نیز طرح لبخند بهتر و زیباتر اصلاح شده و فرد از مشکل ناخوشایندی تیز بودن نوک دندان نیش نیز، خلاص می شود.

تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت دندان چیست ؟

اما لمینت دندان : یکی از کارهای زیبایی است که برای پوشاندن عیب های کوچک دندان می باشد . برای داشتن و طراحی و اصلاح  لبخند زیبا و دندانهای سفید و منظم از لمینت دندان استفاده میشود.

برای لمینت دندان دو جلسه کار نیاز می باشد . در جلسه اول دندانپزشک قالب می گیرد و در جلسه دوم دندانپزشک قالب ها را روی دندان قرار میدهد.

جنس لمینت از کامپوزیت با دوام تر می باشد . هزینه لمینت دندان از کامپوزیت گرا ن تر می باشد . ماندگاری لمینت از کامپوزیت بیشتر می باشد.

 

بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

کامپوزیت دندان یا لمینت کامپوزیتی، یکی از بهترین و متداول ترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن زیبایی را به لبخند خود هدیه کرد. در حالت عادی انسان ها اصولا دارای دندان هایی هستند که به رنگ کرم متمایل است. از این رو آنها در زمان لبخند زدن، زیبایی خاصی از چهره خود را به نمایش نمی گذارند.

اما زمانی که از لمینت کامپوزیتی استفاده می کنند، دندان های آنها رنگ سفید و فوق العاده خاصی به خود می گیرد. این تغییر منجر می شود تا نه تنها لبخند زیباتری داشته باشند، بلکه زیبایی بیشتری به چهره خود نیز ببخشند. پس کامپوزیت کردن دندان ها تنها یک روش عالی برای برطرف کردن ایرادات و عیوب دندان ها نیست. بلکه این روش مزایای عالی دیگری را نیز با خود به همراه دارد…………….بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشویم ؟

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد

 

لیفت لثه برای کامپوزیت

همانگونه که مطلع هستید، کامپوزیت دندان از جمله روش های غیر تهاجمی بوده که انجام آن به سادگی و با هزینه خیلی پایین امکان پذیر است. از این روش با هدف رفع نقایص و ایرادات دندان ها استفاده می شود تا طرح لبخند زیباتری رقم بخورد. بدین ترتیب کامپوزیت یکی از راهکارهای محبوب جهت اصلاح و ترمیم دندان ها در میان افراد مختلف به شمار می رود. افرادی هستند که قسمت زیادی از لثه های آنها در هنگام خندیدن نمایان می شود.

به اصطلاح، اینگونه افراد دارای لبخند لثه ای می باشند. توصیه متخصصان دندانپزشک به این افراد، انجام جراحی لیفت لثه قبل از انجام کامپوزیت است. چرا که این کار سبب می شود، این افراد نه تنها در هنگام لبخند زدن دندان های مرتبی داشته باشند، بلکه بخش کمتری از لثه های شان آشکار خواهد شد. در نتیجه فرد لبخند جذاب تر و دلنشین تری را تجربه می کند و اعتماد به نفس وی افزایش می یابد….. هزینه لیفت لثه برای کامپوزیت

لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

بدون شک، افرادی که به قصد زیبایی دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند اصطلاح لیفت لثه را شنیده اند. این اصطلاح، خصوصا در زمان کامپوزیت دندان بیشتر به شنیده می شود. به همین دلیل، یک سوال مهم به ذهن مخاطبان خطور می کند که لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست و برای چه افرادی، تجویز می شود؟…………..

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل