قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

آیا میدانید قیمت کامپوزیت دندان بر اساس چه فاکتورهایی تعیین میشود؟ آیا تفاوت کامپوزیت و لمینت را میدانید ؟

این روزها بحث طراحی لبخند و رسیدگی به دندان ها بسیار داغ است. دو اصطلاح که بیشتر در سطح جامعه به گوش میخورد، کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی دندان میباشد. کامپوزیت به موادی گفته میشود که به وسیله آن حفرات دندان ها و پوسیدگی های آن ترمیم می شود. کامپوزیت از جنس مواد رزینی بوده و انواع مختلفی دارد. این ماده با رنگ های مختلف، متناسب با رنگ دندان شخص، روی سطح خارجی دندان گذاشته میشود. کامپوزیت نقش اساسی در زیباتر شدن خط لبخند و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد.

قیمت کامپوزیت چقدر است؟

هرگز نمی توان برای هزینه خدمات پزشکی و دندانپزشکی عدد خاصی را به عنوان قیمت ارائه داد. زیرا قیمت کامپوزیت دندان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اینکه شما به چه پزشکی با چه میزان شهرت و کیفیت کاری مراجعه کنید، در هزینه، تاثیر به سزایی دارد. موارد دیگر تعداد دندان هایی است که باید کامپوزیت یا لمینت نمایید. علاوه بر آن حجم کامپوزیت مصرفی و نوع برندی که برای شما انتخاب میشود در قیمت نهایی تاثیر میگذارد. دستمزد دندانپزشک و سایر موارد ترمیمی نیز از دیگر موارد تاثیرگذار در هزینه نهایی محسوب میشود.

اگر  کاندید لیفت لثه قبل از کامپوزیت  و یا کاندید ایمپلنت باشید هزینه هر کدام بطور جداگانه مشخص می شود .

مهمترین چیزی که باید برای انتخاب دندانپزشک  خروجی مناسب به آن دقت داشته باشید، میزان تخصص دندانپزشک است. هزینه معقول، متناسب با تخصص و ظرافتی که دندانپزشک در کار خود دارد، از جمله موارد ضروری برای انتخاب محل مناسب میباشد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان و لمینت هر دو روکش هایی محکم برای زیباتر ساختن ظاهر دندان ها میباشد. کسانی که خواهان رفع نواقص و فاصله دندان های خود هستند میتوانند از یکی از این دو روش بهره ببرند. اما تفاوت بین کامپوزیت و لمینت در جنس و موارد دیگر میباشد.

۱- زمانی که کامپوزیت دندان آماده میشود همان روز بوده و لمینت از ۱۵ روز تا یک ماه نیز، طول میکشد.
۲- در لمینت مینای دندان تراشکاری میشود اما در کامپوزیت این کار نیاز نیست.
۳- شما در کامپوزیت دندان لازم دارید حداقل یک بار در سال، دندان تان را پولیش کنید اما در لمینت این کار نیاز نیست.
۴- لمینت را نمیتوان در صورت شکستگی ترمیم کرد و باید به طور کلی آنرا تعویض کنید اما امکان ترمیم برای کامپوزیت میباشد.
۵- لمینت ها سرامیکی بوده و جنس کامپوزیت دندان از ترکیب رزین میباشد.
۶- طول عمر لمینت دندان بالا و به میزان ۱۰ الی ۱۵ سال است اما کامپوزیت ها بین۸ تا ۱۰ سال طول عمر دارند.
۷- کامپوزیت دندان هزینه کمتری نسبت به لمینت دارد و در نتیجه میزان طبیعی بودن آن کمتر از لمینت میباشد.
۸- مقاومت کامپوزیت در برابر تغییر رنگ و لکه گیری کمتر از لمینت است.

کامپوزیت به چه کسانی توصیه میشود ؟

آیا میدانید شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید یا خیر؟ به طور کلی کار  کامپوزیت به کسانی که خواهان تغییر در فرم و رنگ دندان های خود هستند و یا دارای دندانهای فرسوده و یا دندانهایی با فاصله و یا لک دار هستند توصیه میشود. زمانی که سفید کردن دندان برای دندان های شما پاسخگو نیست میتوانید از روکش دندان  مناسب برای تغییر رنگ بهره ببرید.

در برخی از افراد ارتفاع دندان ها و ردیف بودن آنها مشکل دارد، به وسیله کامپوزیت میتوانید این مشکل را برطرف نمایید. در صورتی که دندان شما سالم بوده اما شکستگی یا لب پریدگی دارد بهتر است از یکی از این دو روش کاموزیت و یا لمینت را برای بهبود ظاهر دندان خود بهره ببرید. دندان های جلویی از اهمیت بالایی برخوردار هستند پس بهتر است از مواد کامپوزیتی و سرامیکی برای ترمیم و پر کردن حفرات آن استفاده شود.

بعد از اجرای کامپوزیت حتما مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان  را از پزشک خود جویا شوید تا کمترین تغییر رنگ، تا ۴۸ ساعت بعد از اجرای کار برای دندان اتفاق بیفتد. همچنین در طولانی مدت نیز بهترین مراقبت را از آن داشته باشید.

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل