لومینیرز دندان چیست ؟

لومینیرز دندان چیست ؟

لومینیرز دندان چیست ؟ آیا درباره لومینیرز دندان اطلاعاتی دارید؟ لومینیرز دندان مانند لمینت دندان می تواند بسیاری از مشکلات ظاهری دندان ها را پوشش دهد. بطور خلاصه در تعریف لومینزر در یک جمله کوتاه میتوان گفت : نسل جدید لمینت سرامیکی ، فوق العاده نازک و بدون تراش. 

لمینت دندان چیست؟
هنگامی که متخصصین دندانپزشکی قصد انجام لمینت دندان را دارند، هر یک از روش مخصوصی برای انجام این تکنیک استفاده می کنند. یکی از روش های ویژه که نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، نصب ونیرهای نازک محصولات لومینیرز دندان می باشد. نتایج فوق العاده لومینیرز موجب شده تا امروزه طرفداران زیادی داشته باشد.
لمینت دندان و لومینیرز می توانند دندان های کج و زاویه دار، دندان های ساییده شده و به هم ریخته را پوشش دهند و موجب ایجاد لبخندی زیبا شوند. داشتن لبخند درخشان با دندان های سالم، موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

لومینزر دندان قیمت

لومینزر دندان چیست؟

روکش های لومینیرز دندان

روکش های لومینیرز دندان می توانند به طور غیر تهاجمی، تغییر در دندان های مشکل دار ایجاد کنند. در روش نصب لمینت دندان، مینای دندان تراشیده می شود اما برای نصب لومینیرز دندان نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. برای استفاده از لومینیرز دندان، نیازی به تزریق آمپول یا استفاده از ماده بی حس کننده نیست.
در روکش های لومینیرز دندان پوسته های ظریف سرامیکی وجود دارد که به سطح بیرونی دندان متصل شده و شکل ظاهری زیبایی برای دندان ایجاد می کنند. به نصب روکش های لومینیرز دندان، نصب بدون نیاز به آماده سازی و یا ونیرهای بدون تراش می گویند. برندهای زیادی برای ساخت ونیرهای نازک وجود دارد که لومینیرز یکی از معروف ترین این برندها می باشد.

مزایای استفاده از لومینیرز

  •  نصب بدون استفاده از ماده بی حسی
  •  حفظ ساختار دندان
  •  حداقل آماده سازی دندان برای نصب
  •  بدون ایجاد حساسیت بعد از نصب
  •  انجام درمان در طی دو جلسه
  •  ایجاد ظاهری کاملا طبیعی
  •  بدون نیاز به روکش موقت
  •  استحکام و مقاومت بالا
  •  قابل استفاده بر روی روکش دندان و تجدید بریج قدیمی

تفاوت ونیر و لومینیرز دندان

برای شناخت تفاوت بین ونیر و لومینیرز دندان و انتخاب روش درمانی درست باید به یک متخصص دندانپزشکی با تجربه و ماهر مراجعه کنید. هر فرد دندان های مخصوص به خود دارد. انتخاب روش مناسب را بر عهده دندانپزشک معالج خود بگذارید.
ونیرهای دندان به دو نوع کامپوزیت ونیر و لمینت دندان سرامیکی تقسیم بندی می شوند. ونیرهای کامپوزیتی نسبت به لمینت سرامیکی و لومینیرز از مقاومت کمتری برخوردار می باشد. لمینت سرامیکی و لومینیرز دندان ، با درجه حرارت بسیار بالا در داخل کوره پخت می شوند، به همین دلیل دارای مقاومت بالایی هستند. همچنین تغییر رنگ در لمینت سرامیکی و لومینیرز رخ نمی دهد.

میزان نازک بودن لومینیرز

ضخامت لمینت دندان در مقایسه با ضخامت لومینیرز دندان، بیشتر است. لومینیرزها خیلی نازک و حدود ۱/۰ الی ۳/۰ میلی متر قطر دارند. ضخامت لنز چشم تقریبا مشابه ضخامت لومینیرز می باشد. اما ضخامت ونیر معمولا ۵/۰ الی ۷/۰ است. لومینیرزها بسیار نازک بوده و بدون نیاز به تراش خوردن دندان، به آسانی بر روی دندان نصب می شوند، به همین علت مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند.

لمینت  دندان چیست و چه شباهتهایی با لومینیرز دارد؟     لومینیرز دندان چیست ؟

لمینت دندان از نوع لمینت دندان سرامیکی و لومینیرز با هم شباهت زیادی دارند. به همین دلیل در برخی موارد اشتباه گرفته می شوند. هر دو نوع روکش از جنس پرسلین نازک تهیه می شوند. تفاوت این دو در تغییرات ایجاد شده در دندان ها و روش درمان و نصب آنها می باشد.
لمینت دندان و لومینیرز برای برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان، روی سطح بیرونی دندان را ترمیم می کنند.

  •  هر دو روش لمینت دندان و لومینیرز دندان، موجب ایجاد طرح لبخند زیبا می شوند.
  •  ایجاد دندان هایی روشن و سفید
  •  هر دو روش نیاز به قالب گیری دندان دارند.
  •  پوشاندن دندان های دچار شکستگی و یا لب پر شده
  •  از بین بردن فاصله بین دو دندان
  •  ایجاد ظاهری کاملا طبیعی برای دندان
  •  ساخته شده از لایه های نازک سرامیک
  •  بهبود دندان های نامرتب
  •  ایجاد دندان هایی مستحکم و مقاوم
  •  ضد لک و دارای رنگ ثابت
  •  تقویت دندان های آسیب دیده
  •  افزایش طول تاج دندان
  •  پوشاندن دندان های پر کرده
  •  هزینه های تقریبا مساوی

کامپوزیت دندان کلینیک دندانپزشکی آریانا

عوارض روکش های لومینیرز

روکش های لومینیرز هم مانند لمینت دندان و یا هر روش درمانی دیگر، ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند. در ادامه به برخی از عوارض ایجاد شده بعد از نصب لومینیرز اشاره می کنیم:

  • حساسیت خفیف دندان: برای نصب لومینیرز دندان مانند نصب لمینت دندان باید سطح مینای دندان کمی صیقل داده شود. در این مواقع فرد دچار حساسیت خفیف دندان می شود. این عارضه در زمان مصرف نوشیدنی های سرد و یا داغ احساس می شود.
  •  ناهمخوانی بین رنگ دندان های طبیعی با رنگ لومینیرز: عوامل مختلفی مانند رنگ دندان آسیب دیده، رنگ ماده پیوند دهنده و سایه روکش می تواند روی رنگ نهایی روکش دندان تاثیر بگذارد. در این مواقع تجربه و مهارت دندانپزشک، برای تشخیص این مشکل اهمیت بسزایی دارد.
  •  آسیب روکش : برخی از افراد که دچار دندان قروچه هستند، نباید از لیمنت دندان و یا لومینیرز دندان استفاده کنند. مشکل دندان قروچه یا فشردن دندان ها به هم، به لومینیرز آسیب می رساند و ممکن است لومینیرز شکسته شده و به یکباره از روی دندان جدا شود. بافت روکش ها هر چقدر هم که مقاوم باشند، نسبت به بافت طبیعی دندان از مقاومت کمتری برخوردار خواهند بود.
  •  ناسازگاری بافت های لثه: لومینیرز دندان یک ماده خارجی برای بافت لثه محسوب می شود و احتمال بروز التهاب و قرمزی لثه وجود دارد. بعد از نصب لومینیرز، مدت زمانی لازم است تا بافت لثه با وجود این ماده خارجی سازگار شود.
مراحل نصب لومینیرز دندان    لومینیرز دندان چیست ؟

برای نصب لومینیرز دندان نیازی به آمادگی قبلی نیست. انجام این فرایند درمانی بسیار ساده و بدون درد است. در این روش از هیچ گونه داروی بی حسی استفاده نمی شود. در جلسه اول برای نصب لومینیرز، دندانپزشک سطح دندان ها را پولیش کرده و تمیز می کند. برای ساخت روکش لومینیرز، از دندان های تمیز شده، قالب گیری انجام می شود.
در روش نصب لومینیرز دندان بر خلاف نصب لمینت دندان، نیازی به استفاده از لمینت موقتی نیست. در روش لمینت دندان مینای دندان تراشیده شده و دندان ظاهری ناخوشایند داشته و بسیار حساس می شود. به همین دلیل تا زمان ساخته شدن لمینت دائمی از روکش های موقت استفاده می شود. اما در روش لومینیرز، دندان تراشیده نمی شود و نیازی به روکش موقتی نیست.
لومینیرز می تواند با مراقبت های صحیح برای مدت ۲۰ سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. بیمار بعد از نصب لومینیرز، باید هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک معالج خود مراجعه کند. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، بر افزایش طول عمر لومینیرز تاثیر می گذارد.

چه کسانی می توانند از لومینیرز استفاده کنند؟

به طور کلی اکثر مشکلات ظاهری دندان ها با استفاده از لمینت دندان و روکش لومینیرز بهبود می یابند. البته پیچیدگی و چرخیدن دندان باید به روش ارتودنسی درمان شود، سپس برای ایجاد زیبایی دندان از لومینیرز دندان استفاده شود.
لومینیرز دندان مشکلات ایجاد شده در شکل و فرم دندان ها مانند بد رنگ بودن دندان، شکستگی های جزئی، کجی خفیف دندان ها، کوتاه بودن دندان، لب پر شدگی دندان و فاصله بین دندان ها را بهبود می بخشد. همچنین به علت اینکه با نصب لومینیرز دندان، یک لایه اضافی بر روی دندان ایجاد می شود مقاومت دندان افزایش می یابد.
کسانی که به بهداشت دهان و دندان اهمیت می دهند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

لومینیرز بهتر است یا لمینت؟

برای استفاده از روکش های لومینیرز دندان در مقایسه با لمینت دندان، نیازی به آمادگی قبلی نیست. برای انجام لومینیرز، احساس درد در مراحل مختلف درمان ایجاد نخواهد شد. همچنین مدت زمان جلسه درمانی لومینیرز دندان خیلی کمتر از لمینت دندان است.

برای نصب لمینت دندان روی دندان مورد نظر تراشیده شده ولی در روش لومینیرز، دندانپزشک متخصص فقط با پولیش کردن دندان، قالب گیری را انجام می دهد. در روش لومینیرز نیازی به نصب روکش موقتی نیست. علاوه بر همه ی این موارد، قابل برگشت بودن لومینیرز اهمیت زیادی دارد، در صورتی که لمینت دندان غیر قابل بازگشت است.

نصب لمینت چه تفاوتی با لومینیرز دارد؟

برای نصب لمینت دندان متخصص دندانپزشکی باید سطح دندان مورد نظر را آماده سازی کند. برای اینکه دندان ها بعد از نصب لمینت برجسته و ناهمخوان با دندان های اطراف خود نباشند، مینای دندان در حدود ۵ میلی متر تراشیده می شود.
بعد از تراش خوردن مینای دندان، لمینت دندان سرامیکی آماده شده در لابراتوار، بر روی دندان نصب می شود. مدت زمان بین تراش خوردن دندان و نصب لمینت، دندان های تراش خورده بسیار حساس می باشند.
لومینیرز دندان هم عملکردی مشابه لمینت دندان دارد. اما در روش لومینیرز دندان، مینای دندان دستکاری نمی شود. در این روش مینای دندان تراشیده نمی شود به همن دلیل بسیاری از افراد مایل هستند که از روش لومینیرز دندان استفاده کنند. لومینیرز دندان بسیار نازک تر از لمینت دندان بوده ولی دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می باشد.

تفاوت‌های ظاهری لومینیرز و لمینت

در روش لومینیرز دندان با آنکه ضخامت لومینیرز کم است، باز هم فرد احساس ضخیم و حجیم شدن دندان را دارد. روکش لومینیرز مانند لمینت دندان می تواند رنگ دندان را زیبا و شفاف کند. هنگامی که بر روی دندان با لکه های پر رنگ و یا دندان ترمیم شده که آثار مواد ترمیمی بر روی دندان وجود دارد، قرار می گیرد، لومینیرز نمی تواند پوشش دهی مناسب را داشته باشد زیرا بسیار نازک است. اگر لومینیرز به خوبی بر روی دندان نصب نشود، برجستگی بر روی دندان ایجاد می شود که باکتری ها و مواد غذایی در آنجا جمع می شوند.

قیمت روش‌های درمانی لومینیرز و لمینت  لومینیرز دندان چیست ؟

هزینه لمینت دندان و لومینیرز دندان با هم متفاوت می باشد. هزینه لومینیرز کمی بیشتر از لمینت است. این هزینه ها با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است. همچنین هزینه دستمزد هر دندانپزشک با دندانپزشک دیگر متفاوت است. موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی، بر دستمزد دندانپزشک تاثیر می گذارد.

سایر روکش های دندانی جایگزین لومینیرز

هنگامی که مشکلات دندانی مانند لکه های پر رنگ و یا خرابی دندان به اندازه ای زیاد باشد که نتوان آن را با روکش لومینیرز درمان کرد، می توان از روش های دیگر مانند لمینت سرامیکی یا لمینت کامپوزیتی استفاده کرد.

قیمت لومینیرز دندان 

یکی از تفاوت های دیگر لمینت دندان و لومینیرز دندان، هزینه بیشتر لومینیرز است. قیمت لومینیرز حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بیشتر از لمینت می باشد. قیمت لومینیرز دندان بستگی به تعداد واحدهای لمینت مورد نیاز برای برطرف کردن مشکلات دندانی شما دارد. شرکتهای زیادی وجود دارند که این نوع از لمینت بسیار نازک را تولید می کنند و دارای قیمت های متفاوتی می باشند. اما در حال حاضر برند لومینیرز، بهترین تولید کننده لمینت های خیلی نازک هستند. بیش از ۲۰ سال است که برند لومینیرز، لمینت هایی بسیار با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کند.

قیمت تراشکاری دندان

یکی از کم هزینه ترین روش های بهبود شکل ظاهری دندان ها، انجام کانتورینگ دندان است. برای تغییر شکل دندان از ابزارهای دندانپزشکی برای سایش و تراشکاری دندان استفاده می شود. برای نصب لمینت دندان نیاز به تراشیدن مینای دندان است ولی در لومینیرز نیاز به تراشکاری دندان نیست.

قیمت لمینت کانتکت لنز

جهت تعیین قیمت لمینت دندان بدون تراش یا کانتکت لنز باید با یک دندانپزشک متخصص با تجربه مشورت کنید. قیمت این نوع لمینت بر اساس تعداد لمینت هایی که برای دندان های بیمار استفاده می شود، تغییر می کند. همچنین اگر دندان ها قبل از نصب لمینت، به اقدامات درمانی دیگری احتیاج داشته باشد، هزینه لمینت کانتکت لنز افزایش خواهد یافت.
متاسفانه لمینت دندان کانتکت لنز یک نوع روش زیبایی دندان محسوب می شود و تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد. علاوه بر این قیمت لمینت بدون تراش به برند سازنده و لابراتور محل تولید بستگی دارد.

لمینت دندان بدون تراش  لومینیرز دندان چیست ؟

لمینت دندان بدون تراش نوعی از لمینت های بسیار نازک یا کانتکت لنز هستند که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شوند. ضخامت بسیار کم یعنی کمتر از ۳/۰ میلیمتر این لمینت ها می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان برطرف کند. نصب این نوع لمینت، غیر تهاجمی به شمار می آید و لمینت به مینای دندان مورد نظر پیوند می خورد.

روکش دندان بدون تراش  لومینیرز دندان چیست ؟

ضخامت لومینیرز دندان آنقدر کم است که می تواند بدون تراشیدن دندان، آن را بر روی دندان نصب کرد. این روش زیبایی می تواند بدون درد و خیلی آسان، لبخندی جذاب و زیبا را برای شما به ارمغان آورد. خوشبختانه نتیجه استفاده از روکش دندان بدون تراش یا لومینیرز، قابل بازگشت است زیرا مینای دندان حفظ شده است. اگر دندان هایی بدون لکه های پررنگ دارید که می خواهید تراشی بر روی دندان ایجاد نشود، به متخصص دندانپزشکی خود اطلاع دهید تا در صورت داشتن شرایط لازم از لومینیرز دندان استفاده کند.

لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

بدون شک، افرادی که به قصد زیبایی دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند اصطلاح لیفت لثه را شنیده اند. این اصطلاح، خصوصا در زمان کامپوزیت دندان بیشتر به شنیده می شود. به همین دلیل، یک سوال مهم به ذهن مخاطبان خطور می کند که لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست و برای چه افرادی، تجویز می شود؟ لیفت لثه قبل از کامپوزیت چیست؟

خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی  آریانا

 

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل