لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟

لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟

لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟ آیا لیفت لثه درد دارد ؟ آیا لیفت لثه دائمی می باشد ؟ مزایا و معایب و عوارش لیفت لثه چیست ؟

لیفت لثه به منظور زیبایی لبخند انجام می شود و جزو عمل های زیبایی به شمار رفته که امروزه رواج گسترده ای پیدا کرده است.اگر تا به حال به لثه افراد دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که هر فرد خط لثه متفاوتی با فرد دیگر دارد.

به این صورت که خط لثه برخی پایین، بعضی بالا و برخی افراد حالتی بین این دو را دارند. گاهی ممکن است بعضی از افراد خط لثه ناهمواری داشته باشند و همین موضوع سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. به همین خاطر اگر از خط لثه خود راضی نبوده و ناهمواری آن شما را ناراحت می کند، می توانید از عمل های زیبایی برای تغییر شکل آن استفاده کنید. یکی از روش های تغییر شکل لثه، لیفت لثه می باشد.

در حقیقت با استفاده از لیفت لثه می توان فرم لثه را تغییر داد. بر همین اساس در این مقاله به دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر؟

با ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آریانا همراه باشید تا شما را در یافتن پاسخ مناسب یاری کنیم:

لیفت لثه با تیغ

انجام لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی یکی از روش های سنتی در این زمینه می باشد. معمولا این روش با تزریق داروی بی حسی در ناحیه مورد نظر شروع می شود. سپس قسمت های اضافی لثه با استفاده از تیغ جراحی کوچک برش داده می شود.

این کار باعث تغییر شکل و تقارن خط لثه شده و لبخندی زیبا ایجاد می کند. لازم به ذکر است که با وجود تزریق داروی بی حسی، معمولا این عمل با خونریزی شدید و ایجاد ناراحتی برای بیمار همراه است. در نهایت با توجه به برش بافت لثه، خط لثه بخیه خواهد خورد. از آن جایی که لیفت لثه با تیغ بسیار دردناک و با خونریزی همراه است، امروزه دندانپزشکان از این روش کمتر استفاده می کنند.

لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟
هزینه لیفت لثه ۱۴۰۱ در کلینیک دندانپزشکس آریانا

لیفت لثه با لیزر

در این روش به جای استفاده از تیغ، برای لیفت لثه از لیزر استفاده می شود. به همین خاطر میزان خونریزی کمتر بوده و بیمار به خوردن مسکن های قوی و استراحت نیازی ندارد.

در این روش تجربه و مهارت دندانپزشک بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که این روش در کنار مزایایی که داشته، نیاز به دقت عمل فراوانی دارد. دندانپزشک با استفاده از وسیله ای ظریف و بسیار حساس، بدون آسیب به سایر بافت ها، اقدام به برداشتن مقداری از بافت لثه می نماید.

خوب است بدانید که این روش در کمتر از یک ساعت طول می کشد و دندانپزشک به منظور استفاده از لیزر، از داروی بیهوشی استفاده نمی کند. از آن جایی که در این روش از اشعه ایکس استفاده می شود، در مقایسه با روش لیفت لثه با تیغ بسیار راحت تر و کم هزینه تر می باشد.

لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی

در گذشته دندانپزشکان از تیغ جراحی به منظور لیفت لثه استفاده می کردند. بدون شک درصد خطای این روش بسیار بالا بود و احتمال آسیب به دیگر بافت ها وجود داشت. در حالی که امروزه متخصصان استفاده از لیزر را پیشنهاد می دهند. چرا که عوارض لیزر بسیار کمتر بوده و این روش میزان خونریزی لثه را به حداقل می رساند. هم چنین به دلیل بهبودی سریع بافت های دندان، نیازی به استراحت و استفاده از مسکن های قوی احساس نمی شود. بنابراین بیمار می تواند به کارهای روزمره خود مشغول شود.

در حقیقت می توان گفت که استفاده از لیزر و انجام عمل جراحی برای لیفت لثه با مزایا و معایبی همراه است. با این وجود در خصوص بهتر بودن نحوه عملکرد آن ها نمی توان به پاسخ مطمئنی دست یافت. آن چه در این جا اهمیت دارد این است که دندانپزشک نظر خود را در خصوص بهتر بودن هریک از این روش ها ارائه دهد. زیرا گاهی لیزر پاسخگو نبوده و باید از تیغ جراحی استفاده شود.

مزایای لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر، در مقایسه با سایر عمل هایی که به منظور بهبود ظاهر لثه انجام می شود، از مزایای بیشتری بهره مند است. در ادامه به برخی از مزایای این روش اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش درد
    استفاده از لیزر به دلیل سوزاندن بافت لثه در مقایسه با تیغ جراحی، با درد کمتری همراه است. معمولا در این روش به دلیل کاهش درد از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • روند سریع بهبودی
    در این روش بعد از برش لثه با لیزر، از بخیه استفاده نمی شود. در نتیجه هیچ زخمی بر روی لثه باقی نمی ماند و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است.
  • کاهش خونریزی
    لیفت لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی استفاده از تیغ جراحی، با درد و خونریزی کمتری همراه است. علت اصلی آن، سوزاندن بافت ها همزمان با برش لثه می باشد.
  • هزینه پایین
    بی گمان مهم ترین مزیت لیفت لثه با لیزر، هزینه پایین این روش در مقایسه با لیفت لثه با تیغ جراحی می باشد. عدم استفاده از داروی بیهوشی و مدت زمان کوتاه عمل جراحی به میزان قابل توجهی موجب کاهش هزینه لیفت لثه با لیزر می شود.
معایب لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر همانند سایر روش های ترمیمی و زیبایی در کنار مزایایی که دارد، عاری از معایب و عوارض نیست. اما عوارض آن در مقایسه با سایر روش ها بسیار ناچیز می باشد. برخی از مهم ترین معایب لیفت لثه با لیزر عبارتند از:
• این روش به هیچ عنوان برای برداشتن بافت های عمیق لثه مناسب نمی باشد.
• امکان باز شدن بافت بعد از لیفت لثه با لیزر
• امکان یافتن تکنولوژی آن در همه جا وجود ندارد.

هزینه لیفت لثه 1401
لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر؟ایا لیفت لثه درد دارد

مزایا و معایب لیفت لثه با تیغ جراحی

بی گمان لیفت لثه با تیغ جراحی نیز دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. از مهم ترین مزایای این روش می توان به برداشتن زیاد بافت لثه اشاره کرد که کاربرد آن در مواردی است که بافت لثه عمق زیادی دارد. مزیت دیگر لیفت لثه با تیغ جراحی این است که می توان شکل لثه را به میزان زیادی تغییر داد.
در حقیقت مهم ترین معایب لیفت لثه با تیغ جراحی شامل؛ خونریزی شدید، مدت زمان زیاد جراحی، هزینه بالا و درمان طولانی می باشد.

بهبودی پس از جراحی لیفت لثه

سرعت بهبودی پس از انجام لیفت لثه به وضعیت لثه فرد و نوع درمان بستگی دارد. اما معمولا دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و درد و تورم ناشی از جراحی پس از مدتی بهبود می یابد. در این مدت بیمار می تواند به منظور کاهش درد و تورم خود تحت نظر پزشک از داروهای مسکن استفاده کند. لازم است تا چند روز فعالیت های روزانه خود را کم کنید. سعی کنید در این مدت از مایعات و غذاهای نرم مثل آش، سوپ، ژله و ماست استفاده کنید. با وجود کوتاه بودن دوره نقاهت، عمل به دستورات و توصیه های دندانپزشک بسیار ضروری است. هم چنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند خطر ابتلا به عفونت را به حداقل برساند.

هزینه لیفت لثه چقدر است؟

متغیرهای بسیار زیادی در تعیین هزینه لیفت لثه نقش دارند. اما این روش هزینه بسیار کمتری در مقایسه با سایر روش های درمانی دارد. در ادامه به متغیرهایی که می توانند در برآورد هزینه لیفت لثه تأثیرگذار باشند، اشاره می کنیم:
• جنس دندان های بیمار و نوع اصلاح لثه
• هزینه داروهای مصرفی بعد از جراحی
• انتخاب کلینیک معتبر، تجهیزات و تکنولوژی هایی که مورد استفاده قرار می گیرند.
• نوع تخصص و مهارت دندانپزشک
• روش های درمانی اضافی از قبیل کامپوزیت یا لمینت به منظور تکمیل جراحی

آیا لیفت لثه دائمی است ؟

لیفت لثه روشی برای زیباتر کردن لبخند می باشد. در حقیقت این روش از جمله درمان های زیبایی دندان است که اصلی ترین هدف آن اصلاح طرح لبخند می باشد.

امروزه لیفت لثه از جمله روش های راحت و پر کاربرد است که تأثیرات شگفت انگیزی بر لبخند افراد می گذارد. در واقع این روش به منظور زیبایی لبخند فرد، بدون اضافه نمودن هرچیز مصنوعی تنها فرم بافت لثه شخص را تغییر می دهد……………

ادامه مطلب :   آیا لیفت لثه دائمی است ؟

معرفی خدمات زیبایی در آریانا

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل