افزایش طول تاج دندان با لیفت لثه

افزایش طول تاج دندان با لیفت لثه

افزایش طول تاج دندان با لیفت لثه: افزایش طول تاج دندان یک تکنیک دندانپزشکی جراحی است که شامل تغییر شکل ولیفت لثه به منظور نمایاندن سطح بیشتری از دندان است.

لیفت لثه و طولانی شدن تاج دندان دو روش مشابه است که گاهی اوقات به جای هم استفاده می شود. با اینکه هر دو روش شامل برداشتن بافت لثه از روی دندان است. اما تفاوت اصلی دراین است که لیفت لثه فقط بافت‌های اضافی لثه‌ای را که روی دندان‌ها را می‌پوشاند از بین می‌برد در حالی که افزایش طول تاج دندان علاوه بر بافت لثه، معمولا بخشی از بافت استخوانی دندان‌ها را نیز بر می دارد.

افزایش طول تاج دندان یک روش پریودنتال است که اغلب به منظور بازسازی دندانی که دارای حفره ای در زیر لثه است انجام می شود. طولانی شدن تاج معمولاً، مرحله قبل از بازسازی دندان است. این روش شامل برداشتن مقداری از بافت لثه (گاهی اوقات استخوان) برای نمایان شدن قسمت بیشتری از تاج است، تا پوسیدگی قابل درمان باشد و در صورت نیاز، دندان روکش شود.

لیفت لثه و افزایش طول تاج دندان معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود. گاهی اوقات در صورت زیاد بودن کار و احساس اضطراب شدید بیمار می توان از آرامبخش استفاده کرد. لیفت لثه و افزایش طول تاج دندان شامل چندین برش در بافت لثه برای جدا کردن لثه از دندان و دسترسی به ریشه است.
هنگامی که دندانپزشک تشخیص دهد که ساختار دندان به اندازه کافی در معرض دید قرار دارد. اگر دندان نیاز به ترمیم پوسیدگی و روکش داشته باشد، اقدام به ترمیم دندان می کند. در غیر این صورت ناحیه را به خوبی تمیز می کند و لثه اطراف دندان را بخیه وپانسمان پریودنتال می کند.

بعد از درمان چه اتفاقی می افتد؟

آیا لفت لثه درد دارد ؟ اگرچه معمولاً در روز اول عمل لیفت لثه و افزایش طول تاج دندان مقداری التهاب و درد در ناحیه آسیب دیده ظاهر می شود. اما این جراحی دردناک یا آزاردهنده نیست. تقریباً تا یک هفته بعد از جراحی یعنی تا زمان برداشتن بخیه ها، به منظور جلوگیری از عفونت، به شدت باید دستورالعمل های دندانپزشک در مورد بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

آیا لیفت لثه دائمی است؟

هزینه افزایش طول تاج دندان با لیزر

هزینه لیفت لثه یکی از مواردی است که فرد به انها اهمیت میدهد اما لیفت لثه با تیغ و یا لیزر صورت میگیرد . روش تیغ یک روش سنتی است اما جراحی و لیفت با لیزر یک روش جدید و مدرن است و معمولا استقبال بیشتری نسبت به روش قدیمی تر ان میشود . هزینه هر کدام از این روشها با یکدیگر متفاوت می باشد و بسته به تعدا واحد و تعداد لثه ها قیمت ها متفاوت می باشد  .برای مشاوره میتوانید با مشاوران کلینیک دندانپزشکی آریانا تماس حاصل نمایید.

لیفت لثه برای کامپوزیت

یکی از تکنیک های لمینت دندانها که می توان به آن اشاره نمود، کامپوزیت دندان ها است. از این روش با هدف اصلاح طرح لبخند استفاده شده و در حال حاضر نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ساخت کامپوزیت توسط ماده ای به اسم رزین کامپوزیت همان ماده مورد استفاده جهت پر کردن دندانها صورت می گیرد.
متخصصان دندانپزشکی زیبایی معمولاً کامپوزیت دندان را مستقیماً و بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه روی دندان می گذارند.

در این روش، لایه های مختلف مواد کامپوزیت روی دندانها فرد قرار می گیرد و سپس دندانپزشک اقدام به شکل دهی و فرم دادن آن خواهد کرد. عمل محکم سازی هر لایه کامپوزیت روی دندانها به کمک نور انجام می شود و در آخر نیز به طور کامل به دندان باند می گردد.

لیفت لثه برای کامپوزیت :کامپوزیت یکی از معروف ترین روش های زیبایی دهان و دندان است که امروزه طرفداران زیادی دارد. چرا که افراد می توانند با این روش غیر تهاجمی و کم هزینه، انواع نواقص دندان خود را از بین ببرند و لبخندی زیبا داشته باشند. بنابراین می توان گفت تمام هدف مخاطبان برای انجام این عمل زیبایی، زیبا کردن دندان ها و داشتن لبخند زیبا است.

عکس لیفت لثه

ارسال دیدگاه

روزهای کاری

شنبه :9 صبح الی 20 شب
یکشنبه :9 صبح الی 20 شب
دوشنبه :9 صبح الی 20 شب
سه شنبه :9 صبح الی 20 شب
چهارشنبه :9 صبح الی 20 شب
پنج شنبه :تعطیل
جمعه :تعطیل